تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شکر گران نمی‌شود/ حذف ارز دولتی مصوبه آبان ماه بود
دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران با بیان اینکه کشور هم اکنون ١.٤ میلیون تن ذخایر شکر دارد،گفت: علیرغم حذف ارز دولتی شکر، هیچ افزایش قیمتی در این کالا نخواهیم داشت.
 بهمن دانایی، دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران در واکنش به حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی شکر، هم اکنون ١.٤ میلیون تن ذخایر شکر دارد، گفت: علیرغم حذف ارز دولتی شکر، هیچ افزایش قیمتی در این کالا نخواهیم داشت.

وی افزود: البته مصوبه حذف ارز دولتی شکر، هنوز رسماً به ما اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: اعلام رسمی این موضوع و تغییر ثبت سفارش‌ها از ارز ٤٢٠٠ تومانی به ارز نیمایی تا بعد از عید ٩٩ طول خواهد کشید.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران میزان ذخایر شکر را در حال حاضر یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن اعلام کرد و گفت: ٥٠٠ هزارتن شکر داخلی حاصل از نیشکر و چغندر قند پاییزه در راه است همچنین حدود ٤٥٠ هزارتن ذخایر شرکت بازرگانی دولتی و حدود ٤٠٠ هزارتن نیز ذخایر خود ماست که در مجموع ١.٤ میلیون تن می‌شود.

دانایی تصریح کرد: بنابراین در روزهای باقیمانده به سال جدید افزایش قیمتی در نرخ شکر در سطح بازار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم هیجان و جو روانی ایجاد شده تأثیری بر شرایط بازار نداشته باشد، افزود: این احتمال وجود دارد که برخی سودجویان، شکر را به نرخ مصوب فعلی (٤٠٥٠ تومان) بخرند و بخواهند آن را با قیمت‌های بالاتر عرضه کنند. لازمه کنترل این مساله ورود دقیق و جدی سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی است که باید از مبدا تا مقصد توزیع کالا را به دقت پیگیری و رصد کنند.

دانایی تصریح کرد: ما نیز در این زمینه با دقت توزیع کالا را رصد و پیگیری می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی شکر را اقدامی درست خواند و افزود: این اقدام به نفع تولید و صنعت است اما باید در زمان مناسب‌تری اجرا می‌شد.

دانایی با بیان اینکه هیأت وزیران در نیمه اول آبانماه این مصوبه را تصویب کرده است، گفت: از حدود ٧ الی ٨ ماه قبل و در دوره وزارت محمود حجتی در وزارت جهادکشاورزی، این بحث مطرح بود و در هشت آبانماه به تصویب هیأت وزیران رسید.

  بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، کالای شکر از گروه یک به گروه دو کالاهای وارداتی منتقل شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار