تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۶۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولیدکنندگان تجهیزات برق تسهیلات می‌گیرند
  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار لازم و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان تجهیزات و خدمات صنعت برق درون استان در صورت ارایه مطالعات در بودجه لحاظ خواهد شد.

به گزارش ایرنا علی لاریجانی روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از هشت پروژه صنعت برق در خوزستان که با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسوولان محلی در محل پروژه کلیدخانه ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی در اهواز برگزار شد بیان کرد: اگر مطالعات لازم در خصوص توانایی خوزستان در زمینه تولید تجهیزات و خدمات صنعت برق به دولت ارایه شود ردیف بودجه‌ای برای این امر اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: دولت هرگونه پشتیبانی و حمایت و ارایه تسهیلات را به تولیدکنندگان تجهیزات در این بخش خواهد داشت تا تولید درون استانی در این حوزه تقویت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت برق منطقه ای خوزستان ۹۵ درصد تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنعت برق درون استان تولید شده که این مهم یک موفقیت بزرگ برای صنعت برق خوزستان  و کشور است و باید از تولیدکنندگان در این حوزه حمایت شود.

لاریجانی بیان کرد: مطالبات مردم خوزستان برای آبادانی این استان به حق است و دولت نیز توجه خاصی برای کمک به این استان دارد.

وی ادامه داد: در بودجه امسال ردیفی برای مقابله با معضل گرد و غبار در نظر گرفته شده و به دنبال تامین اعتبار آن از صندوق توسعه ملی هستیم.

در سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی، که رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز وی را همراهی می‌کند، تعدادی از طرح های آب و برق در اهواز و شادگان و تعدادی نیز به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.
عملیات بهره برداری و اجرای ۱۰ پروژه آب و برق خوزستان با اعتبار یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان، در قالب پانزدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو روز سه شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو، آغاز شد.
برای بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خوزستان در این هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مجموع یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است.



مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار