تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۶۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد ۳۵درصدی گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند
  رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به افزایش ۳۵درصدی گردشگری سلامت در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت:تعداد پذیرش بیماران عراقی در مراکز درمانی منطقه آزاد اروند به صورت سرپایی نیز ۵۰درصد افزایش یافته است.

شکراله سلمان‌زاده  به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: راه اندازی درمانگاه گردشگری سلامت ویژه بیماران عراقی در منطقه آزاد اروند در دست پیگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچگونه نگرانی‌ در خصوص ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود ندارد گفت:با استقرار پایگاه‌های مراقبت‌های مرزی در سه بندر تجاری در آبادان، بندر تجاری در شادگان، بندر تجاری و پایانه مسافری خرمشهر و مرز بین‌المللی شلمچه مراقبت سندرومیک به صورت جدی در حال انجام است و تاکنون هیچ مورد مشکوکی در این زمینه مشاهده نشده است.

تحصیل یکهزار و ۷۰۰ دانشجو در تنها دانشکده علوم پزشکی در مناطق آزاد کشور

سلمان‌زاده گفت:دانشکده علوم پزشکی آبادان با ۱۰۰عضو هیات علمی و یکهزار و ۷۰۰ دانشجو تنها دانشکده علوم پزشکی در مناطق آزاد و تنها دانشکده‌ کشور بوده که دانشجو رشته پزشکی جذب کرده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به فعالیت و خدمات‌رسانی۳۰ مرکز بهداشتی شهری و ۲۰ مرکز روستایی ۱۲۴خانه بهداشت در محدوده فعالیت این دانشکده اشاره کرد و افزود:درحال حاضر سه بیمارستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان مرکز آموزشی، درمانی فعال هستند و در سالجاری برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم ۴۳ پزشک متخصص و فوق تخصص به این دانشکده اضافه شدند تا دیگر نیازی نباشد بیماران برای پیگیری درمان خود به شهرهای دیگر سفر کنند.

 وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی طرح های جدید درمانی شامل اورژانس بیمارستان و توسعه دیالیز شهید بهشتی آبادان، مجتمع خوابگاهی دانشجویان، ستاد مرکز بهداشت آبادان، مجموعه اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان، بخش داخلی زنان و سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولیعصر(عج) و مرکز روستایی جدیده خرمشهر تا اواخر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

هفت طرح درمانی بهداشتی آماده افتتاح

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان در این جلسه گفت: بازسازی اتاق‌های عمل با ۵۰۰متر مربع زیربنا و اعتبار ۶۱میلیارد ریال و احداث آزمایشگاه با۲۵۰متر زیربنا و ۱۵میلیارد ریال اعتبار در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان آماده بهره‌برداری است.

فرشید بهشتی به توسعه  بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۲۵متر مربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد ریال اشاره کرد و بیان داشت: بهره‌برداری از اورژانس جدید بیمارستان شهید بهشتی آبادان با یکهزار و ۸۶۰ متر مربع زیربنا و ۱۰۰میلیارد اعتبار از اقدامات و پروژه‌های مهم عمرانی دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

وی افزود: ساختمان مرکز بهداشت آبادان در یکهزار و ۱۱۲مترمربع زیربنا و ۶۱میلیارد ریال اعتبار، فاز دوم مجتمع ۴۰واحدی خوابگاه دانشجویی با متراژ یکهزار و ۳۰۰متر مربع و۶۰میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژهای آماده بهره‌بردرای در آبادان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: مرکز سلامت روستای جدیده خرمشهر با صرف ۲۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

کمبود دارو در آبادان، خرمشهر و شادگان نداریم

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: در مرداد امسال به عنوان معاونت برتر در سطح دانشگاه‌های تیپ سه علوم پزشکی کل کشور معرفی شدیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری و همراهی تمامی همکارانم موفق به ارتقای سطح از سه به ۲شدیم.

هدا مجیری اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان با ارتقا از سطح ۳به ۲ در کنار دانشگاه‌هایی قرار گرفت که در مرکز استان حضور دارند و این افتخاری بزرگ برای سلامت منطقه است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از فعالیت‌های نظارتی این معاونت گفت و بیان کرد: در ۹ماهه ابتدایی امسال ۴۰۱ مورد بازرسی داشتیم که ۴۸مورد از آنها منجر به کشف شد و در کل تعداد اقلام مکشوفه یکهزار و ۷۳۲ مورد به ارزش ریالی ۵۳۴میلیون ریال بودند.

 کاهش سزارین در شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اظهار داشت : از سال ۹۳ تاکنون درصد سزارین در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۴۳درصد به ۳۴درصد رسیده و امکانات برای انجام زایمان بدون درد در بیمارستان‌های این منطقه مهیا است.

حجت‌الله جانبی افزود: در حال حاضر تعداد تخت‌های فعال دانشکده علوم پزشکی آبادان منهای تخت‌های اتاق عمل و بلوک‌های زایمانی به ۷۷۸ تخت بستری رسیده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار