تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۶۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمینه صنعتی شدن شوشتر آماده است
  نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه صنعتی شدن شوشتر آماده است و این موضوع می‌ارزد که در هیات دولت مطرح شود.

سهراب گیلانی در مراسم افتتاح پل زیرگذر شهدای خادم سیدالشهدا شهر شوشتر که بامداد پنجشنبه، ۱۷ بهمن با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: پروژه این زیرگذر با رفع موانعی که در آن وجود داشت، انجام شد و امروز مردم از آن استفاده می‌کنند که موجب تسهیل در تردد خواهد شد و در اصل تکمیل‌کننده پل شهید کجباف است.

 وی با اشاره به حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در شعیبیه شوشتر در هنگام سیل افزود: ما ایشان را در مجلس همواره خسته کرده‌ایم و ایشان با خوشرویی همکاری داشته‌اند.

گیلانی بیان کرد: پایه‌گذاری‌های زیرساختی در حوزه انتخابیه شوشتر به خوبی انجام شده است و همکاری به شکلی بود که در هر چهار روز یک پروژه کلنگ‌زنی شد و بیش از ۷۰ درصد آنها مثل همین زیرگذر و پالایشگاه کوچکی که افتتاح شد، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با اشاره به راه آهن شوشتر خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: بحث فنی قطار متوقف شده شوشتر را از طریق وزارت راه حل کردیم و قطار راه افتاد ولی متاسفانه مجددا یک ماه است که تعطیل شده است‌. همشهریان ما از این مساله اذیت هستند چون دلیل خاصی ندارد. خواهش می‌کنم تاکید کنید که این قطار راه بیفتد چون مشکل خاصی ندارد.

نماینده شوشتر افزود: بحث دیگری که می‌تواند در اشتغال فوق‌العاده تاثیرگذار باشد، کشت و صنعت نیشکر کارون است. این شرکت در ۱۵ سال پی در پی زیان‌ده بود و ۲ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته دارد. در این سه سال با جلسات متعدد و با حمایت استاندار خوزستان، برای اولین بار کشت و صنعت کارون به سوددهی رسید و امروز شهرک صنعتی این شرکت کاملا آماده است تا ۱۰ شرکت ایجاد کند. مواد اولیه آن هم آماده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به این شرکت گفت: امروز شرکت کشت و صنعت کارون به روز است و می‌تواند همزمان از نی و چغندر، شکر تولید کند. همچنین این شرکت در حال آموزش برای تولید زعفران است و ۴۰ نفر در حال آموزش هستند. در تست‌ها مشخص شده که میزان خلوص زعفران شوشتر از خلوص زعفران خراسان جنوبی که هر کیلو ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، بیشتر است. می‌توان این موضوع را توسعه داد.

گیلانی گفت: زمینه صنعتی شدن شوشتر آماده است و این موضوع می‌ارزد که در هیات دولت مطرح شود.

وی با اشاره به طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بیان کرد: شوشتر و گتوند از دو رودخانه دز و کارون آبیاری می‌شوند و زمین‌های فوق‌العاده حاصلخیزی دارند و بارآوری به اندازه‌ای بالا است که می‌توان سه بار در سال کشت را انجام داد.

نماینده شوشتر با تاکید بر لزوم تامین آب برای این طرح افزود: ۵۵ هزار هکتار در این طرح برای شوشتر مصوب شده که این اراضی باید زیر آبیاری تحت فشار بروند. این کار در بیش از ۲۳ هزار هکتار در حال تمام شدن است و بقیه آن مانده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار