تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۶۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خبر داد:
توسعه جاده شوشتر - دزفول، به عنوان مسیر پدافند غیرعامل خوزستان
 استاندار خوزستان از ایجاد جاده چهارخطه شوشتر- دزفول به عنوان مسیر پدافند غیرعامل و موازی با مسیر اهواز - اندیمشک خبر داد.

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح پل زیرگذر شهدای خادم سیدالشهدا شهر شوشتر که بامداد پنجشنبه، ۱۷ بهمن با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد این زیرگذر به دلیل مشکلاتی که در تردد شهری در مرکز شهر وجود داشت، خواسته عمده شهروندان شوشتر بود که با وجود تاخیر به دلیل مشکلات، بهتر از طرح اولیه ایجاد شد.

وی افزود: امیدواریم سایر پروژه‌ها نیز مانند پل دیلم، پل شور و کارخانه لاستیک خوزستان و صنایع جانبی نیشکر کارون نیز به سرانجام برسند. قسمتی از جاده شوشتر نیز که باید چهارخطه شود در دستور کار است. پروژه جاده شوشتر به دزفول نیز در مناقصه است.

 شریعتی بیان کرد: پس از سیل اخیر خوزستان که بخشی از جاده اهواز - اندیمشک متوقف شد، خود را ملزم کردیم که به عنوان پدافند غیرعامل حتما باید جاده دیگری هم موازی با این مسیر داشته باشیم. در این زمینه، بهترین مسیر، همین مسیر شوشتر به دزفول است که به زودی چهارخطه کردن آن با ۶۴ میلیارد تومان هزینه آغاز خواهد شد.

وی گفت: کار آبرسانی به ۲۳ هزار هکتار از اراضی شوشتر در قالب طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شده و کار سه هزار هکتار دیگر باقی مانده است که کشاورزان در این زمینه مشکلاتی داشتند. آمادگی داریم اعتبار بگذاریم تا مشکل حل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: برآوردهای پل علامه نیز به روز خواهد شد تا در اعتبارات سال ۹۹ آن را پیش‌بینی کنیم. پروژه پل عنافچه نیز در مسیر ملاثانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان آغاز شده و سعی می‌شود در اعتبارات سال آینده نیز قرار بگیرد تا در توسعه عمران شهر شوشتر که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند، تاثیرگذار باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار