تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رقابت‌های فوتوالی کشوری به میزبانی اهواز آغاز شد
 مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: رقابت‌های فوتوالی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان روز پنجشنبه به میزبانی اهواز آغاز شد.

احسان حاجی نجف اظهار داشت: این رقابت‌ها که حکم انتخابی تیم ملی را دارد برای اولین بار در رده سنی جوانان از روز ۱۷ بهمن ماه آغاز و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

وی افزود: از آنجا که مسابقات فوتوالی باید روی شن برگزار شود زمینی در ساحل رودخانه کارون واقع در پارک لاله اهواز آماده شده که دارای استانداردهای بین‌المللی است و علاقه مندان می توانند از نزدیک نظاره گر مسابقات باشند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ۲۳ تیم از ۲۲ استان کشور در این مسابقات حضور دارند گفت: خوزستان با ۲ تیم الف و ب در این پیکارها حضور دارد که از شانس بالایی برای کسب مقام قهرمانی برخوردار هستند.

وی افزود: خوزستان در رشته فوتوالی عملکرد قابل قبولی در کشور داشته و چندین بازیکن استان در تیم های ملی حضور دارند همچنین میل و علاقه زیادی در بین نوجوانان و جوانان استان به این رشته وجود دارد.

به گزارش ایرنا فوتوالی ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما مانند فوتبال با پا بازی می‌شود. زمانی امتیاز به دست می‌آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و یا نتواند توپ فوتوالی را برگشت دهد.

ارتفاع تور در زمین فوتوالی به ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر می رسد. یکی از مهمترین قوانین فوتوالی این است که توپ باید حداکثر با سه ضربه وارد زمین تیم مقابل شود. در واقع وقتی توپ وارد زمین می شود هر فرد اجازه این را دارد که تنها یک بار به توپ ضربه بزند.

از اوایل سال ۱۳۸۷ ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی درآمد. ایران پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال کرد. سازمان تربیت بدنی در اواسط سال ۱۳۸۷ رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۹۰ با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار