تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۶۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه فوج لرزه‌ها در فارس و خوزستان/ثبت دو زلزله بیش‌از ۳ ریشتری در کرمانشاه
 در استان‌های فارس و خوزستان در هفته گذشته بیشترین زلزله‌ها به ثبت رسید و دو زمین‌لرزه بیش‌از ۳ ریشتر در کرمانشاه رخ داد.

  در هفته گذشته علاوه بر آنکه فوج لرزه ها در خانه زنیان  استان فارس ادامه داشت، استان خوزستان نیز با زمین لرزه های به بزرگای ۳.۳ و ۳.۴ در شوش و ۳.۳ در اندیمشک لرزید.

همچنین تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۳.۸  و سومار این استان زلزله ۳.۲ را تجربه کرد.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است: 

شنبه، ۱۲ بهمن

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۵، کوزران استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، سرخه استان سمنان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در خانه‌زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۴ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۶ کیلومتری خانه زنیان،۳۷  کیلومتری شیراز و ۴۲ کیلومتری بالاده این استان بوده است.دو زلزله ۲.۹، دو زلزله ۲.۶، ۲.۸ از دیگر زلزله‌های این منطقه گزارش شد.

شوش استان خوزستان نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۲ کیلومتری را تجربه کرده است و کانون این زلزله در ۳۰ کیلومتری شوش، ۴۶ کیلومتری بستان و ۴۸ کیلومتری میانرود این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

اندیمشک استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری اندیمشک،۲۳  کیلومتری شوش و ۲۴ کیلومتری دزفول این استان گزارش شد.زلزله ۲.۹ و ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

یکشنبه، ۱۳ بهمن

لالی استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری لالی،۳۷ کیلومتری قلعه خواجه و ۴۲ کیلومتری سالند این استان بوده است.

میر آباد استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری میر آباد،۲۴ کیلومتری سردشت و ۲۷ کیلومتری خلیفان این استان بوده است.

صالح‌آباد استان ایلام بعد از یک زمین‌لرزه به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۲ کیلومتری زلزله دیگری با بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری صالح آباد، ۳۱ کیلومتری مهران و ۳۹ کیلومتری چوار این استان گزارش شد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۲.۷، سیلوانه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ رخ داد.

تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴ کیلومتری تازه آباد،۳۱  کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۷ کیلومتری کرند این استان گزارش شد.

سنخواست استان خراسان شمالی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۱۷ کیلومتری سنخواست،۲۰  کیلومتری شوقان و ۴۱ کیلومتری قاضی این استان گزارش شد.

دوشنبه، ۱۴ بهمن

در مود استان خراسان جنوبی دو زلزله ۲.۶، انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۷، عقدا استان یزد زلزله ۲.۹، خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، شوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۹، نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ و اسالم استان گیلان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

قائمیه استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۱۰ کیلومتری قائمیه، ۱۹ کیلومتری نودان و ۲۰ کیلومتری نورآباد این استان گزارش شد.

سه‌شنبه، ۱۵ بهمن

در خانه زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری خانه زنیان،۴۰ کیلومتری کازرون و ۴۰ کیلومتری نودان این استان بوده است.

در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در۳۶ کیلومتری شوش،۴۷ کیلومتری بستان و ۵۳ کیلومتری الوان این استان بوده است.

در روانسر استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، تخت استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۷ و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ رخ داد.

چهارشنبه، ۱۶ بهمن

در گلمورتی استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹ و قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله های ۲.۹ و ۲.۶، سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

پنج شنبه، ۱۷ بهمن

در گردکشانه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، دهرم استان فارس زلزله ۲.۸ ، دهرم استان فارس زلزله ۲.۸، فیروزه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷، بنارویه استان فارس زلزله ۲.۸، رودهن استان تهران زلزله ۲.۸ و خان زنیان استان فارس زلزله های ۲.۶ و ۲.۵  به ثبت رسید. 

جمعه، ۱۸ بهمن 

سومار استان کرمانشاه با زمین لرزه ای به بزرگای ۳.۲  در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید و کانون این زلزله در ۱۷ کیلومتری سومار، ۵۶ کیلومتری گیلانغرب و ۶۳ کیلومتری عراق بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار