تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۶۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان شایسته میزبانی از مسابقات تکواندو کشوری و بین‌المللی است
 رییس کمیته آزمون فدراسیون تکواندوی کشور گفت: تکواندو خوزستان نه تنها مستحق برگزاری آزمون درجه کمربند کشوری است بلکه شایسته میزبانی از مسابقات کشوری و بین‌المللی است.

خشایار نیکخومفرد روز شنبه در حاشیه برگزاری آزمون ارتقای درجه کمربند کشوری در اهواز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اولین بار آزمون ارتقای درجه کمربند ۶ کشور با حضور ۱۵۲ نفر شرکت کننده در اهواز برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

وی با بیان اینکه خوزستان در تکواندو پتانسیل بسیار بالایی دارد و همواره جزو چند استان برتر کشور است گفت: با توجه به امکانات سخت افزاری و مربیان برجسته ای که در استان وجود دارد این آزمون کشوری به خوزستان واگذار شد و داوطلبین به اجرای فنون مختلف پرداختند.

رییس کمیته آزمون فدراسیون تکواندو کشور افزود: آزمون ارتقاء درجه، با توجه به سابقه تکواندوکاران در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و ورزشکاران برای گرفتن کمربند باید شایستگی خود را به نمایش بگذارد. در حال حاضر نزدیک به یکصد تکواندوکار دارای دان هشت در کشور داریم که به امر آموزش می پردازند و خوشبختانه این تعداد رو به افزایش است.

وی بیان کرد: معمولا میزبانی آزمون های ارتقاء درجه کمربند به استان هایی واگذار می شود که شایستگی لازم را داشته باشند. این استان به لحاظ جمعیت تکواندوکاران و امکانات نرم و سخت افزاری جزو هشت استان برتر کشور است.

نیکخومفرد افزود: فدراسیون تکواندو ایران یکی از پرکارترین فدراسیون های ورزشی است و سالانه میزبان حداقل چهار یا پنج رویداد بین المللی هستیم که این موضوع به رشد و گسترش بیشتر تکواندو در سطح کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت در تکواندو خوزستان مستلزم تقویت رده‌های سنی پایه است گفت: بی شک برگزاری رقابت های لیگ داخلی در رده های سنی پایه برای دختران و پسران مطابق با قوانین و مقررات فدراسیون، به توسعه این رشته کمک شایانی می کند.

رییس کمیته آزمون فدراسیون تکواندو کشور با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد افتخارات بسیاری از تکواندوکاران استان در میادین مختلف هستیم گفت: خوزستان ظرفیت بسیاری در تکواندو دارد و ورزشکاران این استان می توانند عملکرد بهتری در رویدادهای کشوری و بین المللی داشته باشند.  

وی افزود: خوشبختانه تمام هیات های شهرستانی استان فعال هستند و در بخش بانوان اقدامات موثری صورت گرفته است. ورزشکاران استان در بخش هانمادانگ عملکرد خوبی در رویدادهای بین المللی داشتند که با تلاش بیشتر می توانیم شاهد درخشش بیشتر آنها در مسابقات باشیم. تکواندو خوزستان در سال های اخیر به امر آموزش توجه بسیاری داشته و دوره های آموزشی خوبی برای تکواندوکاران برگزار شده است.

 آزمون ارتقای درجه کمربند پنج و ۶ تکواندو کشور روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه در سالن ۲۲ بهمن ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار