تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز به ۱۱۴ کُلِکتور جمع‌کننده فاضلاب نیاز دارد
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت:طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز به ۳۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۱۴ کُلِکتور با قطر ۸۰۰ میلیمتر تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیمتر نیاز دارد.

فاضل عبیات در پاسخ به این سوال که تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز در چه مرحله‌ای است، بیان کرد: برای اختصاص این مبلغ در انتظار اقدام و اجازه دولت هستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای ایستگاه های پمپاژ،  کُلِکتورهای اصلی و همچنین ۹۰۴ کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری فاضلاب، به مبلغی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه سیل فروردین امسال آثار مخربی را برای شبکه فاضلاب اهواز داشت، افزود: پس از وقوع سیلاب، آثار تخریبی آن به مرور زمان در اهواز ظاهر شد که از جمله آن می‌توان به ایجاد ۲۲۰ نقطه ریزشی با حجم و ابعاد بالا در اهواز اشاره‌کرد.

عبیات گفت: با پس رفت آب سیلاب به درون شبکه فاضلاب شهری، بخش قابل توجهی از خطوط دچار شکستگی شد و این شرایط پس از بارندگی ۲۵ آذر شرایط بدتری را به خود گرفت، به طوری که شاهد جاری شدن ۱۶ میلیون مترمکعب آب ناشی از بارندگی در سطح اهواز بودیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: یکی از دلایل به وجود آمدن این شرایط نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلانشهر اهواز است.

وی با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از خطوط فاضلاب در اهواز، بیان داشت: طرح جامع فاضلاب این کلانشهر تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از بین ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و جمع کننده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن قدمتی بالای ۴۰ سال دارند.

بر اساس این گزارش، در سیل فروردین امسال، ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن بازسازی شد اما در بارندگی آذر امسال نیز حجم بالایی از شبکه فاضلاب شهر اهواز دچار ریزش شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار