تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۹۶۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه شرکت فولاد خوزستان
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه شرکت فولاد خوزستان

هشت پروژه با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال شامل طرح‌های توسعه‌ای، محیط زیستی، مسوولیت اجتماعی و زیربنایی شرکت فولاد خوزستان روز یکشنبه به مناسبت دهه فجر با حضور معاون وزیر صمت بهره‌برداری، ویا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو ( سازمان توسعه، نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از کارگاه بزرگ خیاطی شرکت فولاد خوزستان از جمله پروژه های مسوولیت های اجتماعی این شرکت در جمع خبرنگاران بیان کرد: فولاد خوزستان بیش از ۲ میلیارد دلار طرح های توسعه‌ای دارد که بخش کوچکی از این طرح ها به بهره برداری رسید.

خداداد غریب پور افزود: از جمله پروژه های مهم در دست شرکت فولاد خوزستان، توسعه شرکت فولاد خوزستان در درون سایت و تامین معدن در سنگان برای تهیه گندله است که تا چند روز آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

غریب پور ادامه داد: از مزیت های پروژه های امروز این بود که بخشی از این پروژه ها در قالب طرح های مسوولیت های اجتماعی و زیست محیطی است.

وی گفت: درپروژه کارگاهی تولید لباس این شرکت افراد بیکار و زنان بی سرپرست و بد سرپرست در آن مشغول به کار خواهند شد و لباس کارکنان این شرکت را خواهند دوخت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پروژه های زیست محیطی این شرکت نیز در کاهش غبار ایجاد شده کوره های این شرکت بسیار تاثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در خصوص این هشت پروژه بیان کرد:در کارگاه تولید لباس شرکت فولاد خوزستان، ۷۰ بانوی بدسرپرست در مناطق محروم اهواز پس از گذراندن دوره های آموزشی در این کارگاه جذب کار شده اند.

علی محمدی همچنین با اشاره به  فعال سازی دوباره ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در اهواز افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در مساحت ۱۴ هزار مترمربع در دست ساخت است.

وی گفت: این پروژه با حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سال های گذشته متوقف شده بود که امروز ساخت این بیمارستان از سر گرفته شد.

محمدی ادامه داد: از دیگر پروژه های شرکت فولاد خوزستان آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه شیمیایی پساب صنعتی با اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریال، راه اندازی دیزل ژنراتورهای جدید فولاد سازی، راه اندازی سیستم کنترل غبار در ناحیه فروش گندله با روش مه خشک، راه اندازی سیستم تفکیک ضایعات آهنی و غیرآهنی و راه اندازی سیستم جمع آوری دود کوره است.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه های مهم دیگر فولاد افتتاح پایانه خدمات فنی چند وجهی شرکت فولاد لجستیک است. این شرکت وظیفه حمل و نقل مواد تولیدی شرکت های فولاد خوزستان و مواد اولیه مورد نیاز این شرکت ها را انجام می دهد.

وی گفت: پیش از این کار حمل و نقل محصولات و مواد اولیه شرکت های فولاد خوزستان با کمک شرکت های حمل و نقل مختلف انجام می گرفت که با افتتاح این پایانه حمل و نقل محصولات فولاد به صورت تخصصی و زیر نظر شرکت فولاد خوزستان انجام می شود.

محمدی ادامه داد: ۳۰ دستگاه کامیون حمل و نقل به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال برای این پایانه خریدای شده و در حال خرید ۳۰۰ دستگاه کامیون دیگر برای این پایانه هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان افزود: یکی ازاهداف این شرکت استفاده هر چه بیشتر از خط ریلی برای حمل و نقل محصولات فولاد است.

شرکت فولاد خوزستان با بیست و هفت سال سابقه فعالیت با اجرای طرح های توسعه در فاز اول  با  ۲.۴میلیون تن و در فاز دوم تا ۳.۲ میلیون تن و هم اکنون با بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن تولید انجام می دهد که در پایان فاز چهارم توسعه ،ظرفیت تولید این شرکت به ۵.۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار