تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۹۶۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۳ طرح عمرانی در هندیجان افتتاح یا کلنگ زنی شدند
  ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در هشتمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خوزستان و مسوولان استانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.

 استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان هندیجان که با حضورمسوولان استانی و محلی برگزار شد بیان کرد: یکی از پروژه های امروز عملیات راه اندازی شبکه فیبر نوری هندیجان می باشد.

غلامرض شریعتی افزود:یکی از مشکلات در این شهرستان وجود تنها  یک شبکه فیبر نوری بود که در زمان بروز حوادث ارتباط آن قطع می شدکه با راه اندازی دومین شبکه فیبر نوری هندیجان با دو مسیر فیبر نوری تغذیه می شود.

وی گفت: تا چند ماه آینده نیز با تقویت فیبر نوری شهرستان مسیرهای فعلی را به سه رشته افزایش خواهیم داد.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید از مزایای موجود در شهرستان هندیجان از جمله دامپروری و شیلات که جزو ظرفیت های حذف نشدنی هستند، بیشتر استفاده شود.

شریعتی گفت:  با اقداماتی که در حوزه های مختلف و توسعه زیرساخت ها انجام می شود، هندیجان از شرایط قبل دور و به شرایط رشد و توسعه نزدیک می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه شهرستان هندیجان بیش از ۱۰ سال قبل شهرستان شده اما ادارات بسیاری در آن استقرار نیافته بودند، امروز چندین اداره در این شهرستان آغاز به کار کرد که این موضوع در ماندگاری مردم منطقه وکاهش تردد تاثیر گذار است.

شریعتی  ادامه داد: با این اقدامات وابستگی هندیجان به شهرستان ماهشهر حذف می شود و امکان توسعه شهرستان نیز با افزایش و توسعه زیرساخت های اداری بهتر فراهم می شود.

وی گفت: باید توسعه و پیشرفت شهرستان در بخش های مختلف صنعت شیلات، تجارت، بازرگانی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری انجام شود تا با انجام این اقدامات هندیجان به شهرستان مهاجرپذیر تبدیل شود.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به تسهیل شرایط اشتغالزایی و توسعه در هندیجان گفت: آبرسانی به بحرکان نیز شرایط افزایش ظرفیت های گردشگری در هندیجان را فراهم می کند.

فرماندار هندیجان در ادامه این آیین بیان کرد: امروز پروژه های بسیار زیادی در شهرستان هندیجان افتتاح و یا آغاز به ساخت شدند.

علی بویری افزود: یکی از پروژه هایی که در این شهرستان متوقف شده و باید دوباره ساخت آن آغاز شود استخر این شهرستان است. 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز خوزستان در ادامه این مراسم بیان کرد: اولین سالن بزرگ و چند منظوره شهرستان هندیجان توسط خیر نیک اندیش  ساخته شد.

علی قربانی ادامه داد: امسال با حمایت های استاندار خوزستان بیش از یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس جدید به ظرفیت مدارس خوزستان اضافه شد.

از جمله پروژه های دهه فجر در شهرستان هندیجان  افتتاح ساختمان جدید شهرداری، آغاز عملیات اجرایی شبکه انتقال آب  به روستاهای چم خلف عیسی، افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، افتتاح اداره راه و شهرسازی، افتتاح اداره تعزیرات حکومتی، آیین آغاز عملیات اجرایی راه اندازی شبکه فیبر نوری  و افتتاح سالن چند منظوره خیر ساز بوده است.

شهرستان هندیجان در جنوب شرق خوزستان با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و ۲ اسکله مهم تجاری  از شهرستان های مهم اقتصادی خوزستان است که در ۱۸۰ کیلومتری اهواز واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار