تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷،۵ تن موادغذایی غیر قابل مصرف در آبادان معدوم شد
  سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی غیرقابل مصرف از چرخه مواد غذایی در این شهرستان خارج و معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان جعفر ربیحاوی دوشنبه اظهار داشت: خروج موادغذایی غیر قابل مصرف از چرخه موادغذایی در سال جاری بالغ بر ۷.۵ تن بوده که پس از پنج هزارو۳۰۰ مورد بازرسی و کنترل موادغذایی با تجهیزات پرتابل و در محل عرضه و ۵۸۰ نمونه برداری موادغذایی و ارسال به آزمایشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۱۶هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی صورت گرفته و در این مدت قریب به ۴۰ هزار مورد انواع کنترل‌های میدانی و آزمایشگاهی در خصوص آب‎‌های مصرفی صورت گرفته که نتیجه این تلاش‌ها در مجموع جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌های روده‌ای با وجود مشکلات و معضلات زیست‌محیطی را به دنبال داشته است.

ربیحاوی ضمن تشکر از همکاری شهروندان در خصوص کشف مشکلات پنهان محیطی افزود: بیش از ۲۲۰ مورد شکایت بهداشتی در سامانه ۱۹۰ و شکایت حضوری در مجموعه بهداشت محیط ثبت شده که نتیجه آن پلمب یک انبار بزرگ متخلف و رسیدگی و حل مشکلات متعدد شهروندان بوده است.

وی همچنین به حذف پلاستیک از چرخه عرضه در واحدهای نانوایی شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: حذف کیسه پلاستیک از سطح عرضه واحدهای نانوایی این شهرستان کار ویژه‌ای است که به ابتکار تیم بهداشت محیط آبادان صورت گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار