تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خشت همدلی گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان / تصاویر‌
در مجموعه بسیج سازندگی جوانان مؤمن و جهادی به مردم محروم و اقشار نیازمند خدمت می‌کنند و نسیم خدمت این گروه‌ها بر طوفان بلاهای طبیعی همچون سیل، زلزله و همچنین فقر و محرومیت چیره شده است.
  بسیج سازندگی، با مأموریت خدمت‌رسانی به مردم، سازندگی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، محرومیت‌زدایی، حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و حوادث غیرمترقبه وارد عرصه خدمت‌رسانی شد و رسماً از سال 1379 کار خود را به‌صورت سازمانی و سازمان‌یافته شروع کرد.

گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، فنی و عمرانی، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی خدمت‌رسانی را به مردم شروع کردند.

در ابتدا که هسته‌ اولیه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی دانشجویی بود، اما با گذشت زمان اقشار مختلف از جمله بسیج دانش‌آموزی، طلاب و بسیج محلات و رده‌های تخصصی بسیج گروه‌های جهادی مختلفی را تشکیل دادند.

بارش باران و نزول رحمت الهی گاهی باعث طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به منازل مسکونی به‌ویژه ‌مناطق روستا‌نشین می‌شود، و اوایل امسال بود که سیلاب  به برخی از استان‌های کشور آسیب زد و در همین خصوص بخشی از گروه‌های جهادی بسیج سازندگی آمادگی خود را جهت امدادرسانی به هموطنان و اعزام جهادگران اعلام ‌کردند.

بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده پلدختر و شوش به یاری مردم در مناطق سیل‌زده شوش شتافت و از تابستان امسال با کار شبانه‌روزی توانست 4 باب منزل مسکونی را احداث کند و تحویل اهالی سیل‌زده شوش دهد.

در بخش الوار گرمسیری 8 باب واحد مسکونی احداث و همچنین 10 باب واحد مسکونی تعمیر و بهسازی شده است و این تعداد واحدهای مسکونی برای رفاه و آسایش مدد‌جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که تا پایان دهه مبارک فجر افتتاح می‌شوند.

سرهنگ پاسدار احسان کریم‌پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک در این باره اظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر احداث هشت باب واحد مسکونی که به‌دنبال تفاهم‌نامه بین سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده بود به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه احداث این واحدهای مسکونی به‌همت بسیج سازندگی سپاه اندیمشک بوده است، افزود: این واحدهای مسکونی در بخش الوار گرمسیری بود که  برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخته شد.

‌کریم پوربا اعلام اینکه 10 باب واحد مسکونی ‌مدد‌جویان زیرپوشش بهزیستی تعمیر و بهسازی شد، اضافه کرد: برای تمام مراحل احداث و بهسازی این واحدهای مسکونی از ظرفیت 10 گروه جهادی استفاده شد.

وی با ابراز اینکه گروه‌های جهادی و اردو‌های جهادی از اولویت‌های ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در سال 98 بود، گفت:‌ علاوه بر کمک به مناطق سیل‌زده پلدختر و شوش دانیال، بر‌اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ‌کمیته امداد ‌و ‌بهزیستی داشتیم گروه‌های جهادی در کمک و‌ خدمت‌رسانی به این دو نهاد هم اقدام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، گروه‌های جهادی بهترین فرصت برای خدمت به مردم هستند، امروزه ترفند دشمن بی‌ثبات کردن کشورهاست که بهترین راه مقابله با این ترفند دشمن خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی است.

امروزه گروه‌های جهادی با تلاش در روستاهای محروم و دورافتاده، شادی بر لب مردم نیازمند می‌نشانند و موجب رضایت خداوند می‌شوند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار