تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۹۶۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گام های زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی :
راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن در شرکت توسعه نیشکر برای اولین بار در کشور
 
راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن در شرکت توسعه نیشکر برای اولین بار در کشور

راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن کشور در خوزستان یکی از اقدامات مهم زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که برای اولین بار در کشور، در استان خوزستان به بهره برداری رسیده است.

راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن کشور در خوزستان یکی از اقدامات مهم زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که برای اولین بار در کشور، در استان خوزستان به بهره برداری رسیده است.

گامی موثر در راستای دستیابی به صنعت سبز و تکمیل زنجیره تولید

راه اندازی این کارخانه گامی موثر در راستای دستیابی به صنعت سبز و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده است. جلوگیری از ورود ۱۰۰۰ کیلوگرم بر ساعت گاز دی اکسید کربن به جو، کاهش میزان قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش مصرف انرژی های تجدیدناپذیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا از دیگر تاثیرات زیست محیطی افتتاح این کارخانه در خوزستان است.

این کارخانه با هدف اجرای پروتکل کیوتو و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مکانیسم توسعه پاک جهت جلوگیری از گرمایش جهانی و به حداقل رسانی گازهای آلاینده زیست محیطی، در شرکت خمیرمایه و الکل رازی با حضور رییس سازمان محیط زیست به بهره برداری رسید.

کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن معادل ۳۲۷ هزار و ۲۷۲ تعداد درخت در سال در راستای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به یاری محیط زیست منطقه می آید. هر درخت در سال توانایی جذب حدود ۲۲ کیلوگرم دی اکسید کربن دارد.

واحد تولید گاز بیو دی اکسید کربن اولین کارخانه به روش تخمیر است. با بازیابی و عرضه دی اکسید کربن تولید شده در این کارخانجات می توان از مصرف سوخت های فسیلی یا مواد معدنی برای تولید این گاز جلوگیری کرد و به میزان قابل توجهی از نشر گازهای گلخانه ای جلوگیری کرده و باعث بهبود شرایط محیط زیست می گردد.

عضو کارگروه صنایع تخمیر و محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری کشور: اقدامات محیط زیستی شرکت توسعه نیشکر ارزشمند است

در همین زمینه، عضو کارگروه صنایع تخمیر و محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری کشوربا نام بردن از شرکت خمیرمایه و الکل رازی شرکت توسعه نیشکر به عنوان یکی از شرکت های بزرگی که در تلاش برای دوستی با محیط زیست است، گفت: این شرکت بزرگترین صنعت تخمیری در کشور را ایجاد کرده است و نیمی از اتانول کشور توسط این مجموعه صنعتی تولید می شود.

دکتر محمدرضا صعودی اظهار داشت: از نکات بارز و قابل توجه در این شرکت مسئولیت پذیری است که تلاش می کند مشکلات زیست محیطی اش را برطرف سازد. همچنین این شرکت موفق شده برای مهار گاز دی اکسید کربن که در اثر تخمیر ایجاد می شود، اقدام کند که ارزشمند است. در عین حال امیدواریم که شرکت خمیرمایه و الکل رازی موفقیت بیشتری در زمین فرآوری ویناس به دست بیاورد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط مسئولین با دانشگاه برای رفع مشکلاتی نظیر آلودگی های محیط زیستی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که چرخه ای بین دولت، صنعت و دانشگاه ایجاد شود تا در آن مسائل و مشکلات استان که برای رفع آنها می توان از دانش زیست فناوری استفاده کرد، تعریف شود و چالش های استان را بتوانیم با اولویت بندی کردن، حل کنیم و امیدواریم صنعت نیز این ظرفیت را پیدا کند تا برای حل مشکلاتش از دانشگاهیان بهره ببرد.

:
:
:
آخرین اخبار