تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم با رای خود می‌خواهند مشکلات را اصلاح کنند
 امام جمعه ماهشهر گفت: هر چند دشمنان این انقلاب تلاش می‌کنند تا ناامیدی را در بین مردم ترویج کنند و آن‌ها را از آینده ناامید کنند اما ملت فهیم ایران، این را نیز به خوبی درک می‌کنند و اگر جایی هم مشکلی هست، مردم با رأی خود می‌خواهند آن را اصلاح کنند زیرا این ملت و کشور از نیروهای مستعد جهادی، خدوم و انقلابی سرشار است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در پاسخ به این سوال چرا باید در انتخابات شرکت و از حق رای خود استفاده کنیم؟ اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مردم‌سالاری است و بر اساس رأی و انتخاب مردم نیز ارکان نظام تعیین می‌شود. بنابراین انتخابات، حقی مسلم برای هر فرد ایرانی واجدالشرایط است. همچنین یک وظیفه ملی‏، دینی و انسانی محسوب می شود و خدا را شکر ملت بزرگ ایران در این ۴۱ سال نشان داده‌اند که هم از حق مسلم خود حفاظت و هم در عین حال به وظیفه دینی خود عمل می‌کنند و پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: ان شاءالله هم شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی انتخابات در دوم اسفندماه خواهیم بود و هم انتخاب با درایت و انتخاب اصلح از بین صالحین را شاهد باشیم تا مجلسی در شأن ملت داشته باشیم. به فرمایش حضرت امام (ره) نیز مجلسی که در رأس است، مصوبات آن باید در راستای حل مشکلات مردم و طبقات مستضعف و چاره‌اندیشی برای مسائلی همچون اشتغال، بیکاری و تورم باشد.

امام جمعه ماهشهر در پاسخ به این سؤال که چرا نباید با وجود کاستی‌ها از شرکت در انتخابات باز بمانیم؟ گفت: مردم همان‌طور که مشکلات و کاستی‌ها را می‌بینند، موفقیت‌های بسیار بزرگ در طول بعد از انقلاب، توسط این نظام، فرزندان و مسئولان خدوم و مخلص خود را هم می‌بینند. یعنی هم نیمه خالی و هم نیمه پر لیوان را می‌بینند. هر چند دشمنان این انقلاب تلاش می‌کنند تا ناامیدی را در بین مردم ترویج کنند و آن‌ها را از آینده ناامید کنند اما ملت فهیم ایران، این را نیز به خوبی درک می‌کنند و اگر جایی هم مشکلی هست، مردم با رأی خود می‌خواهند آن را اصلاح کنند زیرا این ملت و کشور از نیروهای مستعد جهادی، خدوم و انقلابی سرشار است و ان‌شاء‌الله مجموعه‌ای سرکار بیاید که در حوزه قانون‌گذاری و اجرایی، مایه سربلندی کشور و باعث به حداقل رسیدن مشکلات شود.

وی درباره ویژگی‌های یک انتخاب درست نیز گفت: مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشات‌شان به این موضوع اشاره داشته‌اند، ضمن این‌که عقل یک انسان نیز به او این را دیکته می‌کند که انتخاب اصلح از بین چند فرد صالح و تأیید شده شورای نگهبان این است که انسانی امین، متعهد، خدوم و با روحیه جهادی باشد که انتخاب این فرد کار چندان مشکلی نیست و با مطالعه هر چند سطحی در سوابق این کاندیداها می‌توان متوجه درستکاری، شجاعت و شهامت آن‌ها شد. باید فردی انتخاب شود که بی‌حاشیه باشد زیرا افرادی بودند که به دلیل فسادهای مالی و اقتصادی رد صلاحیت شدند. پس اگر کاندیدایی باشد که اطراف او افراد سودجو و افرادی که به دنبال مسائل خودشان هستند، وجود داشته باشد، می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. به هر حال باید در مورد کاندیداها جست‌وجو و با انسان‌های مورد اعتماد مشورت کرد.

غبیشاوی همچنین درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: یک روز ملی در پیش داریم و هر سال ملت ایران حضور بی‌نظیر خودشان را در انظار عمومی جهانیان به نمایش می‌گذارند و این حضور هم برای دوستان این مملکت و هم دشمنان پیامی خواهد داشت؛ پیام به دشمنان این است که شما شب و روز توطئه می‌کنید و نقشه می‌کشید اما بدانید که ما باوجود تمام نارسایی‌ها، گلایه‌ها و مشکلات، در صحنه و کنار انقلاب هستیم و با حضور در راهپیمایی و انتخابات و همچنین انتخاب بابصیرت، کمبودها را برطرف خواهیم کرد. پیام برای دوستان این نظام این است که تا مادامی که این ملت در کنار انقلاب‌شان هستند، تبلیغات دشمنان ذهن شما را در خصوص انقلاب مخدوش نکند. به هر حال دشمنان چنین نقشه‌هایی را دارند و انتظاری هم غیر از تبلیغات سو از آن‌ها نمی‌رود. به هر حال هم دشمنان اسلام و هم دوستان انقلاب، با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام خود را خواهند گرفت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار