تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مزارع گندم دیم خوزستان با تنش آبی رو به رو نیست
  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: مزارع گندم دیم خوزستان با توجه به بارندگی‌های نسبتا" مناسب در سال زراعی جاری با تنش آبی رو به رو نیست.

محمد قاسمی نژاد  افزود: نمودار رشد گندم دیم در خوزستان به لطف الهی و برکت بارش های مناسب پاییز و زمستان در حد طبیعی است و نگرانی خاصی وجود ندارد.
وی گفت: چنانچه در سال زراعی جاری ، ۲ بارش مناسب پیش رو داشته باشیم گندم دیم از مرحله خطر و تنش عبور خواهد کرد.
سال زراعی گذشته گندم دیم به برکت بارندگی های بسیار مناسب و فراگیر رکورد زد و در بسیاری از مناطق خوزستان همچون هفتکل عملکرد گندم دیم از آبی بهتر بود.
این در حالی است که هواشناسی خوزستان از بارندگی های موثر و فراگیر در استان از ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ خبر داده است که در صورت تحقق این پیش بینی ، خوزستان سال زراعی پرباری پیش رو خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۱۶۲هزار هکتار گندم دیم و ۳۸۰هزار هکتار گندم آبی در خوزستان زیرکشت رفته است پیش بینی کرد ۱.۸میلیون تن گندم در خوزستان تولید شود که از این میزان ۱.۶میلیون تن به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری خواهد شد.
سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که از این حیث مقام نخست کشوری را برای سومین سال پیاپی به خود اختصاص داد.
خوزستان با تولید ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زارعی ، باغی و دامی و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول از حیث کمیت و تنوع تولیدات مقام نخست را در کشور دارد.
گندم ، برنج ، نیشکر ، خرما ، انواع مرکبات ارگانیک ، صیفی ها ، سبزی ، چغندرقند ، کلزا و کنجد از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می‌رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار