تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۹۶۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات علوفه دامی به عراق از مرز چذابه بدون مجوز ممنوع است
  مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: صادرات علوفه دامی به عراق از مرز چذابه بدون داشتن مجوز قانونی ممنوع است.

عزت اله صادقی  افزود: براساس فهرست اعلام شده از سوی وزارت خانه متبوع ، صادرات علوفه دامی از چذابه ممنوع است ولی با توجه به پایان برداشت علوفه دامی (ذرت) در خوزستان احتمال ازسرگیری علوفه دامی از چذابه وجود دارد.
وی گفت:مرزبانی و گمرک چذابه نیز از صادرات علوفه دامی بدون داشتن مجوز قانونی جلوگیری می‌کند.
صادقی افزود: اعمال هرگونه تغییرات در صادرات علوفه دامی منوط به تصمیم وزارت جهادکشاورزی است.

صادرات برنج عنبربوی خوزستان مانع ندارد

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: صادرات برنج عنبربوی خوزستان از چذابه مانعی ندارد ولی بستن عوارض گمرکی از سوی طرف عراقی سبب کند شدن روند صادرات این محصول شده است.
صادقی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر بیش از ۴۰۰ تن برنج عنبربو از چذابه به عراق صادر شد افزود: با توجه به افزایش بی سابقه تولید برنج در خوزستان که رقم آن امسال به ۵۵۰هزار تن رسیده ضروری است برای حمایت از شالی کاران خوزستانی تمهیدات لازم برای صادرات روان برنج فراهم شود.
سه ماه پیش غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شورای کشاورزی استان ، تنها راهکار جلوگیری از کاهش شدید قیمت برنج محلی خوزستان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان را صادرات آن به عراق و خرید توافقی شالی از سوی تعاون روستایی بیان کرد.
در همین راستا تعاون روستایی خوزستان حدود ۹۰ هزار تن شالی را به قیمت توافقی از شالی کاران خوزستانی خریداری کرد.
در همین حال مدیر پایانه تجاری چذابه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اقلام صادراتی کالا از چذابه بر اساس دستورالعمل صادره از گمرک کشور تنظیم شده است و هرگونه تغییرات در  فهرست اقلام صادراتی ، به صورت روزانه به این گمرک اعلام می‌شود.
علی فرهودی افزود: چذابه به عنوان مرز اختصاصی برای صادرات برنج خوزستان معرفی شده و تجار می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرکی نسبت به صادرات این کالا اقدام کنند.
وی گفت: صادرات علوفه دامی از مرز چذابه و سایر مرزهای کشور ممنوع است.
گفته می‌شود بخش مهمی از علوفه (ذرت)دامی خوزستان به دلیل نبود مشتری در انبارها نگهداری می‌شود.
تعدادی از کشاورزان خوزستانی آزاد شدن صادرات علوفه دامی به عراق با هدف جلوگیری از ضرر و زیان آنان تاکید می‌کنند.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان امسال حدود ۷۰۰هزار تن ذرت علوفه‌ای در این استان تولید شده که بخش مهمی از آن مازاد بر نیاز دامداران است.

:
:
:
آخرین اخبار