تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۹۶۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق با ستاد اجرایی فرمان امام برای احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی برق دزفول
  استاندار خوزستان با اشاره به پرباری خطوط انتقال برق شهرستان دزفول گفت: برای احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی برق این شهرستان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و هلدینگ غدیر به توافقاتی رسیده‌ایم.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول افزود: چند نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی گازی نیز برای بالا بردن پایداری برق در شمال خوزستان احداث می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اندیمشک گفت: پرباری ۸۰ درصد خطوط انتقال برق شمال خوزستان نگران کننده بود لذا اجرای طرح‌هایی برای کاهش این بار در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم کاهش فشار بار خطوط انتقال برق این استان افزود: همواره در فصل تابستان بدلیل پرباری خطوط نگران استان خوزستان به ویژه شمال استان بوده‌ایم و اقداماتی نظیر کاهش ساعات اداری انجام دادیم.

وی با بیان اینکه پرباری خطوط ریسک کار را بالا می‌برد، اظهارداشت: تلاش بر این شد این مشکل در یک برنامه زمان‌بندی مناسب با اصلاح و افزایش پایداری سیستم رفع شود.

شریعتی افزود: پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولتی سردشت دزفول باعث افزایش پایداری خط انتقال فوق توزیع و استاندارد شدن ضریب می‌شود.

مقام عالی دولت در استان خوزستان گفت: خوزستان با تولید نفت، فولاد و سایر موارد نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد لذا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست خطوط انتقال آن به این اندازه پر بار باشند.

وی خوزستان را از مهمترین تولیدکننگان کشور دانست و افزود: برخی از استان ها که سهم خیلی کمتری از تولید ناخالص ملی کشور دارند از ایمنی و پایداری بهتری در زمینه برق برخوردارند.

شریعتی با بیان اینکه خورستان بعد از تهران بیشترین نقش را در اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: قطعی برق در خوزستان آسیب بیشتری نسبت به سایر استان‌ها به کشور وارد می‌کند.

تولید ۱۵ هزار مگاوات برق در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: با وجود تولید حدود ۱۵ هزار مگاوات برق در خوزستان ولی نیاز استان بیشتر است و باید برای افزایش قدرت مانور، بار خطوط کاهش یابد.

وی افزود: اگر همه پست‌های ما ۷۰ درصد بار داشته باشند درصورت آسیب یک پست، بار زیادی به دیگر پست‌ها تحمیل می‌شود که مشکل‌زا است.

شریعتی با تاکید بر لزوم کاهش فشار بار طبق استانداردها اظهارداشت: صنعت برق استان خوزستان با برنامه‌ریزی مدون در حال تلاش برای جبران عقب افتادگی‌ها است.

وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت سازی متناسب با مصرف استان صورت نگرفته است، افزود: امید است مسیر کنونی تداوم یابد تا صنعت برق خوزستان در پنج سال آینده پیشانی برق کشور شود.

استاندار خوزستان همه صنایع را وابسته به برق دانست و گفت: زندگی در دنیای امروزی بدون برق امکان پذیر نیست زیرا مخابرات، صنایع، کشاورزی، آب و غیره به برق نیاز دارند.

به گزارش ایرنا ۲ طرح شامل احداث سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت دزفول و خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول- سردشت امروز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول و جمعی از مسوولان بهره‌برداری شدند و عملیات اجرای طرح گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول آغاز شد.

هفت طرح گلخانه‌ای شهرستان دزفول نیز امروز دوشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور استاندار خوزستان بهره برداری شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار