تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۹۶۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ کرایه تاکسی سرویس‌ها تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: نرخ کرایه تاکسی سرویس‌ها به دلیل اینکه نزدیک به پایان سال و عید نوروز هستیم فعلا افزایش نخواهد یافت.

  امیر حسین نظری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: برخی از رانندگان تاکسی سرویس‌ها به دلیل افزایش قیمت بنزین نرخ کرایه خود را افزایش داده‌اند که به دلیل غیرقانونی بودن این افزایش نرخ کرایه، پرونده های تخلف برای آنها تشکیل شده است.

وی گفت: برای کاهش پرونده سازی برای تاکسی سرویس‌ها باید به صورت کارشناسی نرخ کرایه ها در ستاد تنظیم بازار مصوب و افزایش یابد که این کار پس از عید نوروز انجام خواهد شد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: بسیاری از رانندگان تاکسی سرویس‌ها به دلیل افزایش قیمت بنزین و دریافت نکردن سهمیه و افزایش نداشتن نرخ کرایه تعطیل شدند و یا در حال تعطیل کردن هستند.

عبدالرحمان ناصریان ادامه داد: رانندگان تاکسی سرویس‌ها خواستار افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه هستند اما سازمان صمت بر اساس بررسی کارشناسی که انجام داده افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه را پیشنهاد می‌دهد.

کسری ۷۰ میلیارد ریالی مباشر برای تامین میوه عید

ناصریان ادامه داد: مباشری در خوزستان برای تامین میوه عید نوروز در نظر گرفته شده که قرار بود بدون دریافت تسهیلات از دولت میوه عید امسال را تامین کند؛ سود تسهیلاتی که امسال دولت برای خرید میوه در نظر گرفت ۱۸ درصد است که به سود بخش خصوصی نیست.

وی افزود: ۲۷۰ میلیارد ریال برای خرید میوه عید اعتبار لازم است که مباشر با کمبود ۷۰ میلیارد ریال برای خرید میوه روبه رو شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: برای اینکه با مشکل تامین میوه برای ایام عید امسال روبه رو نشویم باید برای تامین نقدینگی این مباشر پیگیری لازم انجام شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار