تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۹۶۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرودگاه اهواز جایگاه چهارم را بین فرودگاه‌های کشور دارد
 مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان گفت: فرودگاه اهواز در بین ۵۴ فرودگاه کشور از نظر عملکرد پروازی جایگاه چهارم را دارد و در سال ۲۰۱۶ توانستیم در آفریقا و خاورمیانه به لحاظ افزایش پرواز جایگاه اول را کسب کنیم.

محمدرضا رضایی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرودگاه‌های خوزستان که در محل این اداره کل ، و با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، بیان کرد: روزانه ۸۰ پرواز در فرودگاه اهواز انجام می‌شود و این درحالی است این فرودگاه ۲۸۰ هکتار وسعت دارد که کم عرض‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه اهواز با دستور وزیر راه و شهرسازی مزین به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شده است، افزود:استان خوزستان در همه مراحل در کشور خدمت کرده و بحران‌های متعددی به ویژه در ایام سیل، زلزله و گردوغبار را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به اخذ سند فرودگاه فعلی اهواز در طول چهار سال گذشته، گفت: چهار هزار و ۴۰۰ متر مساحت ترمینال این فرودگاه بوده که هم اکنون به ۱۶ هزار متر افزایش پیدا کرده و محوطه سازی آن نیز شروع شده است.

رضایی با بیان اینکه دستگاه‌های کمک ناوبری در این فرودگاه کاملا به روز هستند، ادامه داد: در چهارسال گذشته فرودگاه اهواز توانسته از یک‌هزار امتیاز درنظر گرفته شده همه استانداردهای لازم را اخذ کند و در ارزیابی عملکردها موفق به اخذ تمامی امتیازات شده است تاجایی که تمامی دستگاه‌های استاندارد پروازی نصب و در مدار قرار دارند.

رضایی همچنین به بخش پروازهای خارجی فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: ساخت ترمینال این بخش از پروازها تقریبا به اتمام رسیده و تنها اقلام محدودی باقی مانده که بهره‌برداری از آن نیاز به پیگیری‌ بعدی دارد.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان افزود: افزایش وسعت پارکینگ هواپیماها، جابه جایی برج مراقبت و همچنین ترمینال هوانیروز در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا از این طریق فعالیت‌های مربوط به محوطه پروازهای خارجی ساماندهی شود.

وی به فرآیند احداث فرودگاه جدید اهواز در مسیر جاده ماهشهر اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری‌ صورت گرفته  مساحت این فرودگاه از یک هزار و ۱۰۰ هکتار به ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار افزایش یافت و علاوه بر این بودجه مورد نظر برای ساخت آن از سه هزار میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیون یورو تغییر پیدا کرد.

ضرورت ایجاد بستر لازم برای توسعه فعالیت‌ فرودگاهی

مدیرکل جدید فرودگاه‌های خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه نامگذاری فرودگاه بینالمللی اهواز به نام سردار حاج قاسم سلیمانی از اهمیت بالایی برای مجموعه فرودگاه‌های کشور برخوردار است، بیان کرد: از مقامات استانی درخواست حمایت‌ معنوی داریم.

سید مهدی رزاز ادامه داد: این حمایت‌ها باعث می‌شود تا بستر لازم برای توسعه فعالیت‌های فرودگاهی در خوزستان فراهم شود و مشکلاتی که برای فرودگاه اهواز وجود دارد برطرف شوند.

وی افزود: تلاش می‌شود تا پروازهای حج آینده در ترمینال خارجی این فرودگاه انجام شود که این امر منوط به پایان کار عملیات محوطه سازی این ترمینال است.

بر اساس این گزارش، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، ساری، بندر عباس، عسلویه و خارگ مسیرهای پروازی از اهواز و برعکس هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار