تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۶۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پدیده‌های جوی عمده مشکلات پذیرش پرواز در فرودگاه اهواز هستند
  رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پدیده‌های جوی در پذیرش پروازها در فرودگاه بین‌المللی سردار سلیمانی اهواز مشکلات را به وجود آورده است.

 سیاوش امیرمکری روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه‌های خوزستان که در محل این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: این نوع پدیده ها باعث مشکلاتی در انجام پروازها فرودگاه اهواز می‌شوند اما با این وجود تجهیزات موجود در فرودگاه اهواز کامل هستند که با نصب تجهیزات تخصصی دیگر، شاهد بهتر شدن شرایط پروازی در این فرودگاه خواهیم بود.

وی گفت: در چارچوب طرح جامع فرودگاه‌های خوزستان، با وجود اینکه نگاه ما در دراز مدت به ساخت فرودگاه بین المللی جدید اهواز است، پروژه‌های بهسازی و توسعه‌ای فرودگاه فعلی اهواز را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه فرودگاه جدید بینالمللی اهواز می تواند به یکی از هاب‌های هوایی کشور تبدیل شود، افزود: مطالعات این پروژه انجام شده که برای تامین منابع و انتخاب سرمایهگذار با دولت و مسوولان محلی  هماهنگی‌ لازم انجام خواهد شد.

امیرمکری با اشاره به اینکه بنا به شرایطی که ایجاد شد در طول سال ۹۷ پروازها در کل کشور کاهش پیدا کرده اند، گفت: در سه سال پیش از ۹۷، به طور متوسط عملیات پروازی در فرودگاه‌های خوزستان ۲۴ درصد افزایش داشته است.

سالانه ۲ میلیون مسافر در فرودگاه اهواز جابه‌جا میشوند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به اینکه از بین ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت، فرودگاه اهواز رتبه چهارم را دارد، افزود: فرودگاه اهواز با حدود سالانه ۲ میلیون مسافر و تقریبا حدود ۱۷ هزار پرواز از اهمیت بالایی برخوردار است.

امیرمکری با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه ای این شرکت در راستای اداره فرودگاه‌ها، راهبری و اجرای طرح‌های توسعه ای است، گفت: این وظایف بدون استفاده از بودجه‌های دولتی کشور انجام می‌شود و ساختار مالی این شرکت کاملا درآمد-هزینهای است اما با توجه به تقاضا و ظرفیت‌های موجود برای فرودگاه های اهواز و آبادان برنامه‌های کاری خاصی تدوین شده است.

وی همچنین بیان کرد:نامگذاری فرودگاه بین المللی اهواز به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی وظیفه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را در ارایه خدمت بهتر به مردم بیشتر کرده است.

امیرمکری با بیان اینکه پس از شهادت این سردار پر افتخار اسلام، درخواست‌های متعددی برای نامگذاری فرودگاه‌های کشور به دست ما رسید، گفت: از جمله این درخواست‌ها از سوی  فرودگاه‌های بم، کرمان  و مهرآباد مطرح شد اما در نهایت با  همفکری با وزیر راه و شهرسازی، تصمیم بر این شد تا فرودگاه اهواز به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود.

بر اساس این گزارش، ۱۵ دی به دستور وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه اهواز به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد.

در این آیین سید مهدی رزاز به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های خوزستان معرفی و از محمدرضا رضایی  مدیرکل پیشین این فرودگاه تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار