تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۹۶۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبفای اهواز نسبت به ترمیم خیابان‌ها پس از پروژه‌ها اقدام کند
  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز تاحد ممکن نسبت به ترمیم خیابان‌های شهر پس از اجرای پروژه‌ها اقدام کند تا خودروها کمتر آسیب ببینند. حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد روز دوشنبه در یکصد و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز که با حضور مسوولان دستگاه قضا و اجرایی خوزستان پیرامون رسیدگی به مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی اهواز برگزار شد با اشاره به طرح ضربتی حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی نقاط فوق بحرانی اهواز افزود:این طرح ضربتی به یک نقشه راه جامع نیازمند است.
وی بیان کرد: اعتبارات خوبی برای حل مشکل فاضلاب استان خوزستان به ویژه اهواز در نظر گرفته شده ، همچنین دستگاه‌هایی مانند وزارت نفت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز قول تامین اعتبار داده‌اند. باید از جبهههای مختلف برای حل ضربتی مشکل فاضلاب نقاط مختلف این شهر وارد عمل شد.
وی ادامه داد: شهر اهواز تا ۲ سال آینده به دلیل اصلاح شبکه فاضلاب یک شهر کارگاهی است و شهروندان برای بهبود وضعیت فاضلاب شهر ناگزیر به تحمل شرایط هستند.
حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: از هفته آینده با حضور شهردار و مدیرعامل آبفای اهواز برای رسیدگی به مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی در نقاط بحرانی مورد اشاره در طرح ضربتی، حضور مییابیم.
وی در ادامه گفت: متحد شدن مسوولان برای رسیدگی به مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی معابر در شهر اهواز و همدل شدن آنها برای حل این مشکلات جای امیدواری دارد.
امام جمعه اهواز افزود: در چند ماه گذشته بخش عمده‌ای از زمان ما برای رسیدگی به مسایل جزیی و پیش پا افتاده صرف شده که این امر ما را از رسیدگی به کارهای کلان بازداشته است.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: بارندگی آذر امسال و آبگرفتگی معابر یک تجربه تلخ برای ما و شهروندان رقم زد.
محمدجعفر فلسفی افزود: طرح ضربتی با همکاری شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری و شرکت آبفا برای شناسایی نقاط بحرانی شهر تهیه شده است.
وی گفت: هزینه‌ اجرای این طرح از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب اهواز است اما به دلیل محدودیت این اعتبارات در برخی نقاط نیز شهرداری باید همکاری کند.
فلسفی با اشاره به اینکه بازه زمانی کوتاهی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است افزود: براساس این طرح در هر نقطه راهکارهای مدیریت آب، مدیریت شرایط بحران و تخلیه سریعتر آب بررسی شده است.
در این نشست توافقنامه طرح ضربتی جمعآوری آب های سطحی در ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز با مسوولان مربوطه امضا شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار