تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری رییس قوه‌قضاییه برای فاضلاب اهواز نشان از اهمیت مساله دارد
 رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: تاکید و پیگیری ریاست قوه قضاییه برای حل مشکل آبگرفتگی و فاضلاب اهواز نشان از اهمیت این موضوع دارد. حجت الاسلام صادق مرادی روز دوشنبه در یکصد و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: رییس قوه قضاییه پیگیر مسایل مهم دیگری نظیر نقاط آسیب‌دیده و محروم همچون حصیرآباد و کوت عبداله هم هستند.
وی با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه برای برخورد با عاملان مساله آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب اهواز افزود: پس از آنکه طرح جامع دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز اجرایی شود سازمان بازرسی را مامور نظارت بر این طرح می‌کنم.
حجتالاسلام مرادی بیان کرد:امیدواریم که شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز بر اجرای این طرح حسن اجرا داشته باشند.

یک عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز درخصوص مشکلات خوزستان و شهر اهواز گفت: وقوع جنگ تحمیلی، نیمه‌کاره ماندن طرح‌های عمرانی و نگاه بیمارگونه برخی مرکزنشینان به خوزستان برخی از ریشه‌های مشکلات استان خوزستان و اهواز هستند.
حجت الاسلام جاسم موسی پور ادامه داد: یکی از مشکلات شهر اهواز مساله دفع آب های سطحی و پس زدگی فاضلاب است که این معضل تنها با همگرایی و هم افزایی مسوولان برطرف می شود.
وی افزود: امروز کشور و به ویژه خوزستان درگیر جنگ تمام عیار است و در این وضعیت جنگی، باید مقابل دشمن آرایش جنگی در تمام سطوح داشته باشیم که مهم‌ترین آرایش در مقابل جنگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، وحدت و هم‌افزایی است.
این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه شهرداری و آبفای اهواز وارث مشکلات برجای مانده از گذشته هستند گفت: از یکسو آبفا درگیر نقاط ریزشی شبکه فاضلاب است و از سویی دیگر شهرداری برای جلوگیری از تعطیلی برخی پروژه ها به شورای تامین متوسل شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز در راستای مدیریت هماهنگی شهری است بیان کرد: در زمان سیل و باران اخیر، آب و فاضلاب وارد برخی منازل به ویژه در مناطق محروم شد.
حجت‌الاسلام موسی پور گفت:طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی با همکاری کارشناسان آبفا و شهرداری  تدوین و راهکارها بررسی و جمع‌بندی انجام شده است. در قالب این طرح ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز انتخاب و راهکارهای هر کدام مشخص و تقسیم کار انجام شده است تا کارها در مدت سه ماه انجام شود.
در این نشست توافقنامه طرح ضربتی جمع آوری آبهای سطحی در ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز بین مسوولان مربوطه امضا شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار