تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۹۶۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برق منطقه‌ای خوزستان ۱۱۴ طرح در حال اجرا دارد
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این شرکت در حال حاضر ۱۱۴ طرح فعال و اولویت دار در استان خوزستان در دست اجرا دارد.

محمود دشت بزرگ افزود: این طرح‌ها در بخش پست‌ها و خطوط فشار قوی هستند و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: باوجود محدودیت های اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها، وزارت نیرو، شرکت توانیر و برق منطقه‌ای خوزستان به نمایندگی از وزارت نیرو در ۲ استان خوزستان و کهگلویه و بویراحمد طرح‌های متعددی را در دست اجرا دارد که به تدریج در آینده متناسب با نیازهای مصرف به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و افتتاح طرح‌های برق شهرستان دزفول گفت: طرح سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت دزفول و خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول – سردشت به بهره برداری رسیدند و عملیات اجرایی گام نخست پست ۱۳۲/۳۳ کیلوولت سردشت دزفول نیز آغاز شد که مجموع سرمایه گذاری برای این سه طرح ۶۰۰ میلیارد ریال است.

دشت بزرگ به مزیت‌های طرح سه بی ۱۳۲ کیلوولت در پست ۴۰۰ دزفول اشاره کرد و افزود: ۲ بی آن به خط ۲ مداره منتهی به پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلو ولت سردشت اختصاص می‌یابد و تغذیه کننده و متصل کننده خط ۲ مداره به پست ۴۰۰ دزفول است و یک بی ۱۳۲  به تامین برق پروژه لب سفید از مجموعه شرکت ملی نفت ایران اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: خاصیت دیگر این طرح برخورداری شهر سردشت از یک پست فوق توزیع است که پیش از این فاقد این طرح بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان گفت: در فاز اول که ۱۲ مگاولت آمپر ظرفیت ایجاد می کند یک فیدر ۳۳ ولت در مجموع شهرستان قرار خواهد گرفت که تامین بار شهرستان را برای پیک سال آینده فراهم خواهد کرد.

دشت بزرگ افزود: فاز نهایی این طرح به ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر است که طبق برنامه ریزی در سال‌های آینده با تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت برق منطقه ای خوزستان در حوزه تامین برق گفت: این شرکت خروجی‌های پست‌های فوق توزیع را که در رده ولتاژی۳۳ کیلو ولت است در اختیار سه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، اهواز و کهگلویه و بویراحمد که در سطح فعالیت شرکت برق منطقه ای خوزستان هستند، قرار می‌دهد.  

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به مزیت‌های اجرای این طرح‌ها در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هرفعالیتی نیازمند برق است، تاثیرگذاری و اثر بخشی این طرح‌ها امکان توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

دشت بزرگ افزود: در سنوات گذشته به علت جنگ تحمیلی توسعه به میزان لازم متناسب با نیاز صورت نگرفته و عقب ماندگی‌هایی در بخش های مختلف استان  از جمله در صنعت برق ایجاد شد.

وی ادامه داد: این عقب ماندگی‌ها باعث کند شدن سرعت توسعه صنعت برق شده و تجهیزات موجود دچار پر باری شده‌اند که تمام این اقدامات در حال اجرا برای افزایش سرعت توسعه هستند.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح برق منطقه‌ای روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان در شهرستان دزفول برگزار شد.

همچنین هفت طرح گلخانه‌ای در دزفول بهره برداری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار