تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۹۶۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت ستاد بازآفرینی در بهسازی شهری خرمشهر
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ستاد بازآفرینی شهری در بهسازی و بازسازی ۷۰درصد طرح‌های خرمشهر مشارکت خواهد کرد.

محمد حیدری چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس توافق با مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری در تهران این ستاد بسیار قوی و قدرتمند به لحاظ ساختاری و منابع اعتباری، ۷۰درصد اجرای طرح‌های بهسازی شهری را برعهده گرفته است و ۳۰ درصد نیز توسط دستگاه‌های شهرستان اجرا می‌شود.

وی از شناسایی چهار منطقه در خرمشهر برای اجرای طرح بهسازی محیط شهری با کمک ستادبازآفرینی خبر داد و افزود:در تلاش هستیم علاوه بر این چهار منطقه سایر مناطق ضعیف به لحاظ زیر ساخت شهری و بافت فرسوده را به این پروژه‌ها اضافه کنیم.

حیدری گفت: در حال حاضر خیابان‌های منطقه ۹۰ هکتاری خرمشهر بهسازی و آسفالت شده و عملیات اجرایی در مناطق سیف، صفا و عباره در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نوسازی و بهسازی شهرستان خرمشهر با تعامل دستگاه‌های اجرایی و همکاری منطقه آزاد اروند قابل اجرا و پیشرفت است و بودجه شهرستان باید هدفمند و معطوف به پروژه‌های خاص برای برطرف کردن مشکلات و در راستای کاهش رنج مردم برنامه‌ریزی و اجرا شود.

حیدری افزود: شهرداری یکی از ارکان مهم در ایجاد نشاط و طراوت،  بهسازی و نوسازی محیط و عمران شهری است که باید در کنار معاونت فنی و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گام بردارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بر مطالبه‌گری مردم برای به انحراف کشیده نشدن روند اجرای پروژه‌ها و اعتبارات شهرستان تاکید کرد و گفت:اعضای شورای شهر خرمشهر در کنار نقش نظارتی خود باید شهردار را در پیشرفت و نظارت بر پروژه‌ها حمایت کنند.

حیدری بر لزوم همکاری و تفاهم سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری در اجرای پروژه‌های مشترک تاکید کرد و افزود: ناهماهنگی در روند امور بزرگترین ضربه برای هر شهرستان است هر چقدر همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بیشتر شود مردم در آرامش و آسایش و خدمت‌رسانی به آنها سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت:مردم خرمشهر با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند ارزش و منزلت برای نظام و کشور قائل هستند متقابلا باید به آنها خدمت کنیم.

حیدری افزود: شایسته نیست در کوچه‌ها و خیابان‌های خرمشهر که آوازه آن بین المللی است با انبوه زباله‌ و نخاله‌های ساختمانی و خیابان‌های کثیف روبرو شویم.

وی ساماندهی بازارهای سنتی سیف و صفا را ضروری دانست و گفت: اختلافاتی که در خصوص بازار امام علی(ع) در خرمشهر وجود دارد هر چه سریعتر حل شود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: بازار میوه و تره بار یکی از نیازهای اساسی شهرستان خرمشهر است و امیدواریم تا سال های آتی این بازار با مشارکت منطقه آزاد اروند و شهرداری احداث شود.

ساماندهی معابر شهری ، ایجاد زیر ساخت و حل مشکل فاضلاب و آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی مهمترین مطالبه شهروندان خرمشهری از دستگاه های خدماتی است.

بارندگی پاییز و زمستان امسال مشکلات جدی برای شهروندان خرمشهری ایجاد کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار