تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۹۶۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برف، راه ارتباطی ۱۳۰ روستای دزفول را مسدود کرد
 رییس شورای اسلامی بخش شهیون دزفول با اشاره به بارش سنگین برف در روزهای گذشته گفت: برف، راه ارتباطی ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار بخش شهیون را مسدود کرده است.

سیدحاجی حسینی افزود: ارتفاع برف در دهستان‌های احمد فداله و دره کاید در بخش شهیون دزفول به یک متر و نیم رسیده و زندگی اهالی را مختل کرده است.

رییس شورای اسلامی بخش شهیون دزفول اظهارداشت: سه مسیر دهستان احمد فداله، روستای خرمیزان به احمد فداله و خرمیزان به دارخلک به دلیل بارش برف سنگین و بی‌سابقه مسدود شده‌اند.

وی با بیان اینکه برف و سرمای بی‌سابقه در این دهستان‌ها باعث یخ بستن آب رودخانه و لوله‌های آب آشامیدنی منازل شده است، افزود: وضعیت در احمد فداله و دره کاید مناسب نیست و این مناطق نیازمند بازگشایی مسیرها، ارسال مواد غذایی، دارو و علوفه برای دام‌ها هستند.

رییس شورای اسلامی بخش شهیون دزفول بیان کرد: برخی مسیرهای روستایی از جمله مودو آرپناه مال‌رو هستند که بدلیل بارش سنگین برف، امکان تردد اهالی با حیوان هم نیست.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: قرار است مواد غذایی شامل آرد، خرما، برنج و غیره با بالگرد بین اهالی بخش شهیون توزیع شود.

وی با بیان اینکه برخی مناطق شهیون حدود ۲۰۰ کیلومتر از شهر دزفول فاصله دارند، افزود: زمان رسیدن به این منطقه با خودرو بدلیل سخت گذر بودن، ۱۷ ساعت است.

اعزام ۲ تیم راهداری و بالگرد به شهیون دزفول

منصور نظریان سیاهپوش رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول نیز از اعزام ۲ تیم راهداری برای بازگشایی مسیر اصلی احمد فداله خبر داد و اظهارداشت: بازگشایی راه‌های اصلی برعهده این اداره است و بازگشایی مسیرهای فرعی توسط سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز با بیان اینکه ماشین‌آلات راهداری در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند، به خبرنگار ایرنا گفت: بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به مناطق آرپناه و مودو اعزام می‌شود.

امید بن‌عباس افزود: اقلام خوراکی و پوشاک تهیه شده توسط هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی با بالگرد بین اهالی بخش شهیون ارسال می‌شوند.

  ۲ بخش شهیون و سردشت با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و ۷۳ درصد مساحت دزفول جزو مناطق محروم این شهرستان به شمار می روند و بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۳۰ خانوار در این مناطق قرار دارند.

برخی مناطق شهرستان گرمسیری دزفول روز سه شنبه شاهد بارش برف بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار