تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۹۷۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال سخت فولاد مقابل پیکان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال
  تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته بیستم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریف خود پیکان تهران می‌رود.

 هفته بیستم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم فولاد می تواند با امتیاز گرفتن از حریفش عملکرد درخشان خود در این فصل را تکمیل کرده و جایگاه بهتری از جدول را اختیار کند اگرچه بازی بسیار سختی در پیش دارد.

در هفته نوزدهم این رقابت‌ها تیم‌ فولاد به مصاف تیم شهرخودرو رفت که عملکرد بسیار درخشانی داشت و با ۲ گل پیروز این بازی شد، فولادی ها با این برد یک قدم به کسب سهمیه آسیایی نزدیک تر شدند.

تیم فولاد خوزستان در این هفته از رقابت ها باید خارج از خانه به مصاف تیم پیکان برود، این درحالی است که پیکان به تازگی سرمربی خود را تغییر داده و بازیکنان این تیم انگیزه بالایی دارند.

آیاندا پاتوسی، سینا زامهران، فرشاد احمدزاده و محمدزبیر نیک‌نفس چهار خرید جدید قرمزهای اهوازی هستند که در ۲ بازی گذشته عملکرد نسبتا خوبی به نمایش گذاشته و در صورت صلاحدید کادرفنی می‌توانند برابر پیکان به میدان بروند.

تیم فولاد خوزستان در این فصل تاکنون نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و برای اینکه بتواند جایگاه خود را در نیمه بالایی جدول حفظ کند باید از این دیدار امتیاز بگیرد. هر ۲ تیم فولاد و پیکان از مربیان جوانی دانشی بهره می برند و تقابل ۲ مربی در نوع خود دیدنی است.

عبدالله ویسی ابتدا کار خود را با تیم شاهین بوشهر در لیگ برتر آغاز کرد اما نتایج ضعیف باعث شد تا از این تیم جدا شود، او با شاهین در مقابل فولاد قرار گرفت و برابر شاگردان نکونام متحمل شکست شد.

شاگردان جواد نکونام تاکنون ۲۷ امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول رده بندی قرار دارند. فولادی ها در دیدار این هفته اگرچه بیرون از خانه مقابل تیم پیکان صف آرایی می کنند اما به دنبال کسب هشتمین برد خود در رقابت ها هستند تا در صف تیم های بالانشین جدول قرار گیرند. 

یکی از مهم ترین نقاط قوت تیم جواد نکونام در این فصل، خط دفاعی این تیم است و بی‌شک بازیکنان تدافعی این تیم نقش زیادی در ثبت این آمار داشته اند همچنین دروازه بان باتجربه فولاد عملکرد خوبی در این فصل لیگ برتر به ویژه در بازی با شهرخودرو به جا گذاشت که این موضوع نقش تعیین کننده ای در نتایج تیم فولاد داشته است.

تیم متحول شده فولاد در این فصل نشان داد که بدون داشتن بازیکن سرشناس و مطرح نیز می توان نتایجی دور از انتظار کسب کند . پیروزی برابر پیکان آن هم در تهران می‌تواند سکوی پرتابی برای نکونام باشد تا محبوبیت بیشتری در بین هواداران کسب کند.

بازی این ۲ تیم، جذابیت خاص خود را دارد و بی شک علاقه مندان به فوتبال خواستار ارائه یک فوتبال هجومی و تاکتیکی از بازیکنان هستند. خط دفاع فولاد نقطه قوت این تیم است و در سوی مقابل وجود بازیکن گلزنی همچون شهریار مغانلو نقطه قوت پیکانی ها در امر گلزنی به شمار می‌رود حال باید دید جنگ بین نکونام و ویسی به سود کدام یک تمام می شود.

پیکان که اکنون با ۱۴ امتیاز در مکان چهاردهم جدول قرار دارد با این پیروزی می تواند جایگاه خود را یک پله در جدول ارتقاء دهد. از طرفی شاگردان جواد نکونام امیدوار هستند تا عملکرد درخشانی در این دیدار داشته باشند و با دست‌ پر از تهران بازگردند.

بی شک جدال ویسی با برخی از بازیکنان فولاد که در لیگ پانزدهم به همراه یکدیگر قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردند دیدنی خواهد بود. تیم استقلال خوزستان در فصل ۹۵ – ۹۴ با هدایت ویسی قهرمان لیگ ایران شد و در آن تیم بازیکنانی همچون حسن بیت سعید، موسی کولیبالی و وحید نامداری حضور داشتند.

دیدار تیم های فوتبال پیکان و فولاد در هفته بیستم رقابت ها از ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار