تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارهزار نفر برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را در خرمشهر به عهده‌دارند
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: چهار هزار نفر اعم از عوامل اجرای و نظارت شامل اعضای صندوق‌های رای ، انتظامی ، نماینده‌ فرماندار ، برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه خرمشهر را به عهده دارند.

محمد حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر بیان کرد:در حوزه انتخابیه خرمشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای درنظر گرفته شده که از این تعداد ۸۶ شعبه ثابت و ۱۷شعبه سیار در مساجد، حسینیه ها ،مدارس آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده گفت: تا ۴۸ ساعت پیش از برگزاری انتخابات همه سازوکارهای انتخاباتی اعم از پشتیبانی، اجرایی، امنیتی و انتظامی آماده خواهند شد.

حیدری افزود: از امروز آگهی مکان‌های شعب اخذ رای، و شرایط انتخاب شوندگان منتشر می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی شده از سوی وزارت کشور موارد لازم اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:از ۲۴ بهمن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی آغاز و تا یک هفته ادامه دارد و ستاد پیشگیری از تخلفات تبلیغاتی نامزدها هم در دادگستری شهرستان فعال است و به تخلفات نامزدها رسیدگی می‌کند.

حیدری به برگزاری انتخابات سالم در چارچوب قانون و به دور از هرگونه تخریب تاکید کرد و افزود:با استفاده از سیستم مکانیزه و دستگاه احراز هویت امنیت انتخابات افزایش یافته و امکان تخلف در انتخابات یازدهم به صفر رسیده است.

وی یکی از وظایف سیاسی نماینده دولت را دفاع از حقوق نامزدها و انتخاب‌کنندگان بیان کرد و گفت:سازمان ثبت احوال کشور، بانک جامع را در اختیار وزارت کشور قرار داده و بر اساس سیستم مکانیزه و دستگاه احراز هویت افراد شناسایی می‌شود.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از ۳۵ داوطلب انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در خرمشهر ۱۷ نامزد قطعی تایید صلاحیت شدند چهار نفر اعلام انصراف و ۱۴ نفر رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد تایید صلاحیت شده در این دوره نسبت به ۱۰ دوره گذشته در خرمشهر بی‌سابقه بوده است، افزود: با بررسی‌ انجام شده داوطلبان از همه جریان‌های سیاسی و قومیت‌ها برای رقابت در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

حیدری با بیان اینکه در تنوع گرایش سیاسی و رقابتی خرمشهر از نُرم کشور بالاتر است، گفت: رقابت ۱۷ نفر برای یک کرسی مجلس در مقایسه با سایر شهرستان‌ها درصد بالایی را نشان می‌دهد.

حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار