تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۰۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز طرح ساماندهی شرکت‌های آسانسوری در خوزستان
 سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور در خوزستان با اشاره به اهمیت نظارت بر نصت، طراحی و مونتاژ آسانسورها، گفت:طرح ساماندهی و متعهد بودن شرکت‌های فعال در زمینه آسانسور، به منظور سلامت و ایمنی آنها، از چندی پیش در خوزستان آغاز شده است.

نعمت اله نوری زاده روز چهارشنبه در آیین رونمایی از اسامی شرکتهای صلاحیتدار آسانسور خوزستان در قالب طرح ساماندهی که به مناسبت دهه فجر در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، بیان کرد:یک سال و نیم از زمان فعالیت اتحادیه کشوری آسانسور می‌گذرد و خوزستان دومین استانی است که موفق به راه‌اندازی دفتر سرپرسی این اتحادیه شد.

وی صنعت آسانسور را دارای حساسیت بسیار بالا بیان کرد و گفت: آسانسور از جمله مواردی است که با جان انسان‌ها سر و کار دارد و این امر بازرسی‌ و نظارت‌ ویژه‌ای را می‌طلبد.

سرپرست نمایندگی اتحادیه کشور آسانسور در خوزستان با بیان اینکه در سال‌های گذشته در مواردی به دلیل غیراستاندارد بودن آسانسور برای سرنشینان آن حادثه پیش آمد، افزود:از جمله این حوادث باید به مرگ یک مادر به دلیل گرفتار شدن بین درهای آسانسور بیمارستان امام خمینی(ره)اهواز اشاره‌کرد که فرزند خود را نیز به همراه داشت اما در نهایت این کودک پس از اینکه چند روز در کما بود توانست مجدد به زندگی بازگردد.

آسانسورهای خوزستان شناسنامه‌دار می‌شوند

نوری‌زاده با بیان اینکه باید از بروز حوادث و ایجاد نقص فنی در آسانسورها جلوگیری شود، گفت: در این راستا با توافقی که بین اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان صورت گرفته در تلاش برای شناسنامه‌دار کردن آسانسورها هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور باید فرآیندی ایجاد شود تا تمامی نصاب‌ها و سرویس‌کاران آسانسور زیر نظر اداره اماکن نیروی انتظامی و دارای کارت شناسایی معتبر باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز افزود: همچنین نیاز است تا همه شرکت‌های آسانسوری دارای پروانه طراحی و مونتاژ باشند که لازمه آن داشتن برخورداری از مدیر و تکنسین فنی، مکان‌ معتبر تجاری و اداری است.

فعالیت دفاتر شرکت‌های آسانسور در مکان‌های مسکونی قانونی نیست

وی با تاکید بر اینکه قرار داشتن این شرکت‌ها در مکان‌های مسکونی به هیچ عنوان رسمی و قانونی نیست، گفت: تلاش می‌شود تا با ساماندهی که صورت می‌گیرد، آسانسورهایی ایمن در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

نوری زاده اضافه کرد: تاکنون اطلاعات ۵۸ شرکت آسانسور در سامانه صنعت، معدن و تجارت بارگزاری شده که از این تعداد، ۵۶ شرکت ساماندهی، و دارای پروانه طراحی و مونتاژ هستند.

به گفته وی، تاکنون ۴۵ شرکت موفق به گرفتن پروانه کسب از سرپرستی اتحادیه کشوری آسانسور در خوزستان شده اند.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور در خوزستان ادامه داد: تعداد ۱۷ شرکت آسانسوری حاضر به قبول تعهدنامه ساماندهی نشده‌اند، در صورتی که هدف از این تعهدنامه قانونمند شدن فعالیت‌های نصب، طراحی و مونتاژ آسانسور است و قصد تعطیلی هیچ واحدی را نداریم.

بر اساس این گزارش، بخش نصاب‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه آسانسور در خوزستان است که اکنون این افراد با ساختمان سازان و انبوه سازان به صورت انفرادی و بدون ضابطه مشغول فعالیت هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار