تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آسانسورهای غیراستاندارد بدون اغماض مسدود شوند
 معاون اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه بدون هیچگونه اغماضی باید آسانسورهای غیراستاندارد در خوزستان مسدود شوند، گفت: پیشنهاد می‌شود نخستین مرحله بررسی این نوع آسانسورها از ادارات دولتی و مراکز درمانی آغاز شود.

نوراله حسن زاده روز چهارشنبه در آیین رونمایی از اسامی شرکت‌های صلاحیتدار آسانسور خوزستان در قالب طرح ساماندهی که به مناسبت دهه فجر در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، بیان کرد:بیش از پیش باید در خصوص موضوع آسانسور با حساسیت رفتار کرد به این‌ خاطر که این مساله با سلامت و زندگی مردم سر و کار دارد و تاکنون در برخی موارد حادثه ساز هم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک نفر بدون طی کردن استانداردها و صلاحیت نباید اجازه انجام کار در صنعت آسانسور در خوزستان را داشته باشد، گفت: سخت‌گیری هایی که در این زمینه صورت می گیرد به معنی مخالفت با اشتغالزایی نیست بلکه باید افراد دارای صلاحیت فنی، کاری و علمی به این موضوع ورود کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: در صورتی که این افراد بدون طی کردن صلاحیت‌ها وارد این عرصه شوند ممکن است شهروندان را دچار مخاطرات ناگواری کنند که جبران آن غیرممکن است.

حسن‌زاده بر همکاری همه جانبه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اداره کل تعزیرات حکومتی واتحادیه اصناف برای صلاحیت دار شدن شرکت‌ها و نصاب‌های آسانسور تاکید کرد و افزود: سال‌ها در تلاش برای انجام این ساماندهی بودیم اما موفقیتی حاصل نشد و همچنان در زمینه آسانسور شاهد حوادث دلخراش هستیم.

وی بیان کرد: شرکت های ساختمانی نیز مکلف به همکاری با واحدهای دارای پروانه از اتحادیه آسانسور هستند و نباید به صورت انفرادی با نصاب و یا شرکت فاقد استاندارد کار کنند.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فعالیت آسانسورهای غیراستاندارد و شرکت‌های بدون شناسنامه و صلاحیت باید جدی وارد عمل شد، گفت: از شیوه‌نامه سرپرستی اتحادیه کشوری آسانسور در خوزستان حمایت می‌کنیم و اگر لازم باشد این موضوع را در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مطرح خواهیم کرد تا با جدیت بیشتری اجرا شود.

دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی آسانسورهای خوزستان همکاری کنند

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خوزستان نیز در با تاکید بر اهمیت استانداردسازی آسانسورهای خوزاستان، گفت: یکی از موضوعاتی که کارشناسان دادگستری با آن روبه رو هستند موضوع حوادث ناشی از آسانسورها هستند که برای شهروندان مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

رضا قیصی‌پور ادامه داد: کار ساماندهی آسانسورها و شرکت‌های مربوط به آن باید با جدیت پیگیری شود و در این راستا دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید به وظایفی که بر عهده دارند، توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در این رابطه شهرداری‌ها نیز باید وارد عمل شوند تا به شکل بهتری شاهد نظارت بر عملکرد شرکت‌های آسانسور در خوزستان باشیم.

بر اساس بررسی صورت گرفته در نیمه نخست امسال توسط اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان، گواهی استاندارد ۷۰ درصد از آسانسورهای موجود در ساختمان ها در خوزستان به روز نیست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار