تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق اصناف ایران: هشت هزار اتحادیه در کل کشور وجود دارد
 رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه یکی از الزامات کسب و کارهای صنفی عضویت در اتحادیه‌ها است، گفت: در سراسر کشور تعداد هشت هزار اتحادیه وجود دارد که کار نظارت و بررسی بر واحدهای صنفی را انجام می‌دهند.

 سعید ممبینی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از اسامی شرکت‌های صلاحیت دار آسانسور استان در قالب طرح ساماندهی که به مناسبت دهه فجر در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهارداشت: قانون نظام صنفی یکی از شفاف‌ترین قوانین کشور است و بر اساس آن هر فردی که قصد انجام کسب و کاری را دارد باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

وی ادامه داد: در زمانی که متقاضی برای اخذ مجوز مراجعه می‌کند طبیعی است که متناسب با شرایط هر فعالیت و کسب و کاری، فرآیندهای پیش بینی شده‌ای را طی کند.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در همین راستا نیز برخی کسب و کارها نیاز به دریافت تاییدیه از سوی اداره استاندارد هستند، افزود: به عنوان مثال لازمه فعالیت در حوزه آسانسور دریافت صلاحیت فنی است تا بتواند به عنوان یک متخصص در این حوزه کار کند.

ممبینی تصریح کرد: اما این درحالی است که فعالیت در حوزه آسانسور طی سال‌های گذشته بنا به دلایل مختلف، کمتر مورد توجه قرار گرفته که شاید دلیل آن این است که پیش از این نصب آسانسور به صورت یکجا و در قالب‌های آماده انجام می‌شد و کنترل جدی برای آن وجود نداشت.

وی تصریح کرد: اما بعد از بحث تحریم‌ها و حوادث حوزه آسانسور که در جامعه رشد پیدا کرد، شاهد ایجاد مشکلاتی برای شهروندان بودیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تشکیل یک صنف قانونی مستلزم عضویت ۱۵۰ واحد صنفی است، گفت: برابر قانون اگر اعضای یک صنف به حدنصاب نرسد، این واحدها باید در قالب اتحادیه‌های همگن فعالیت می کردند.

ممبینی ادامه داد: اما موضوع آسانسور همگام با موضوع مواد غذایی با جان و سلامت مردم ارتباط دارد به همین دلیل ضرورت ساماندهی فعلان این حوزه احساس می شود.

بر اساس بررسی صورت گرفته در نیمه نخست امسال توسط اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان، گواهی استاندارد ۷۰ درصد از آسانسورهای موجود در ساختمان‌های استان به روز نیست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار