تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات معاون استاندارخوزستان درباره‌ دستگاه احراز هویت
  معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با ارایه جزییاتی از روند برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در خوزستان، توضیحاتی نیز درباره دستگاه احراز هویت رای‌دهندگان ارایه کرد.

علی حسین حسین زاده درباره نحوه کارکرد دستگاه احراز هویت رای‌دهندگان بیان کرد: این دستگاه تنها به منظور احراز هویت رای‌دهندگان است و جنبه الکترونیکی بودن انتخابات را ندارد؛ افراد میتوانند با ارایه کارت ملی و یا در صورت نداشتن کارت با ارایه شماره ملی نسبت به احراز هویت آنها اقدام می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از قابلیتهای این دستگاه آن است که زمانی که شماره ملی افراد در یک شعبه ثبت می‌شود، در شعب دیگر قابل استفاده نیست؛ همچنین افرادی که سن آنها قانونی نیست دستگاه هویت آنها را تایید نمیکند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: بخش مربوط به حافظه دستگاه احراز هویت از زمان آغاز رای گیری پلمب می‌شود و پس از پایان ساعت رای گیری توسط هیات نظارت باز شده و به مراجع مربوطه تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: همانگونه که در اطلاعیه وزارت کشور اعلام شد از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده و شهرستان‌های خوزستان چهره انتخاباتی به خود گرفتهاند.

وی افزود: امید است نامزدهای انتخاباتی با رعایت اخلاق حرفهای در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخاباتی پرشور در خوزستان تلاش کنند تا شاهد مشارکت گسترده مردم و خلق حماسه ای دیگر در این استان باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: آدرس و مشخصات دقیق شعب انتخاباتی در خوزستان مشخص و افراد متصدی در این شعب‌ها معرفی شده ، ضمن اینکه از روز شنبه ۲۶ بهمن اقدامات تکمیلی آموزشی برای افراد حاضر در شعب انتخاباتی آغاز میشود تا آنها بتوانند خدمات روان‌تری را به مردم در روز انتخابات ارایه دهند.

وی بیان کرد: تعداد کل شعب در خوزستان سه هزار و ۱۴۱ شعبه است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه به صورت شعب اخذ رای ثابت و ۸۹۰ شعبه به صورت شعب سیار هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد شعب اخذ رای در خوزستان در شهرستان های اهواز و مسجدسلیمان است؛ ۱۳۱ شعبه در اهواز و ۱۱۰ شعبه در مسجدسلیمان در روز انتخابات فعال هستند.

حسین زاده گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۵۵ نفر مرد و یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۳ هزار نفر رای اولی هستند که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۹۱ نفر بوده که اهواز با ۱۱۱ نفر و شوش با ۱۱ نفر بیشترین و کمترین تعداد نامزد را دارند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در سه هزار و ۱۴۱ شعبه در خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار