تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۹۷۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:
بن‌بست کود به میزان قابل توجهی شکسته می‌شود
 سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مسایل به وجود آمده در بحث تامین کود موردنیاز کشاورزان گفت: شرکت های پتروشیمی بحث هایی در زمینه قیمت کود داشتند که دولت این مساله را حل کرد. همچنین در روزهای گذشته به دلیل بروز سرما و رفاه حال مردم گازی به پتروشیمی ها داده نشد تا نسبت به تولید کود اقدام شود اما از روز شنبه بن بست کود به میزان قابل توجهی شکسته خواهد شد.

عباس کشاورز امروز، ۲۴بهمن ماه در حاشیه بازدید از طرح های کشت گندم، کلزا و چغندرقند در شهرستان شوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور دارای اهمیت بسیار زیادی است، اظهار کرد: تولید بیش از ۴۰ درصد از شکر کشور و همچنین جایگاه ویژه این استان در تولید گندم کشور بیانگر این مساله است.

 وی با بیان اینکه استان خوزستان در تولید کلزا رشد بسیار خوبی داشته است، افزود: بذر کلزای بهاره کشور در خوزستان تولید می شود و در این زمینه باید گفت که این استان از نظر وزارت جهاد کشاورزی دارای اهمیت بسیار ویژه ای برای کشور است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی  تصریح کرد: تولید سبزی و صیفی در استان خوزستان در همه فصول به عنوان تنظیم کننده شرایط بازار بسیار خوب است و این استان در بحث سبزی و صیفی نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد.

کشاورز با بیان اینکه کشاورزی در خوزستان تغییرات بسیار شگرفی داشته است، عنوان کرد: اراضی کشاورزی در این استان آبادتر از گذشته شده و همچنین روش های جدیدی برای کشت و آبیاری در این استان مورد استفاده قرار می گیرد و این مسایل باعث تغییرات بسیار چشمگیری در کشاورزی خوزستان شده است. این روش های جدید باعث شده تا عملکرد تولید در این استان بالا برود و همچنین هزینه های تولید محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: نهادها و تشکل های کشاورزی در خوزستان بسیار خوب و هوشمندانه عمل کرده اند و شرایط بسیار مطلوبی دارند. این تشکل ها گاها اعتراضات و نکات خوبی را ارائه می کنند و همه این عوامل نشانه های پیشرفت در کشاورزی خوزستان است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بحث حمایت از کشاورزان گفت: وضعیت بذر در خوزستان مطلوب است و بیش از ۷۵ درصد از بذر گندم کشاورزان این استان هرساله بذر جدید است که مورد استفاده آن ها قرار می گیرد و متوسط آن در کشور ۵۰ درصد است. در این زمینه با حمایت تامین بذر مورد نیاز کشاورزان توانسته ایم بر روی کشت این استان اثرگذار باشیم.

کشاورز عنوان کرد: خوزستان گندم با کیفیت درجه یک را تولید می کند و در این زمینه باید تلاش کرد تا این گندم تولید شده غنی شود و صنعت آرد و نان را با تولید گندم خوزستان به پیش ببریم.

وی ادامه داد: در خصوص تامین کود در تلاش هستیم تا محدودیت خاصی نداشته باشیم و در طول سال های گذشته سعی شده است تا با کمبود در این زمینه مواجه نباشیم. در بحث آفت کش ها علی رغم بحث تحریم ها و درگیری های جنگ اقتصادی شرایط بسیار عالی بوده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداشته ایم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مسایل به وجود آمده در بحث تامین کود مورد نیاز کشاورزان خاطرنشان کرد: شرکت های پتروشیمی بحث هایی در زمینه قیمت کود داشتند که دولت این مساله را حل کرد. در روزهای گذشته نیز به دلیل بروز سرما و رفاه حال مردم گازی به پتروشیمی ها داده نشد تا نسبت به تولید کود اقدام شود اما از روز شنبه بن بست کود به میزان قابل توجهی شکسته خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: روند کشت کلزا در استان خوزستان بسیار عالی بوده است. در این زمینه در شهرستان شوش که امروز مورد بازدید قرار گرفت، انتظار است تا ۱۵ درصد تناوب کشت انجام شود و خوشبختانه این شهرستان به این میزان رسیده و عملکرد مطلوبی داشته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار