تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۹۷۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص ۶۸ درصدی اعتبارات خسارت‌ سیل خوزستان
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تخصیص ۶۸ درصدی اعتبارات پرداخت خسارت‌های مردمی و جبران زیرساخت‌های آسیب دیده ناشی از سیلاب فروردین امسال خبر داد.

امید حاجتی در خصوص اقدام صورت گرفته برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب فروردین ماه بیان داشت: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان خوزستان در بخش های مختلف تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات درنظر گرفته شده در بخش پرداخت خسارت‌های مردمی و جبران زیرساخت‌های استان خوزستان ناشی از سیل فروردین ۱۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: تاکنون ۶۸ درصد از اعتبارات مربوط به این بخش‌ها به استان اختصاص یافته که بر اساس اولویت‌بندی‌ کاری به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

حاجتی همچنین در خصوص کمک‌های بلاعوض مربوط به سیلاب فروردین ماه امسال، گفت: در این زمینه ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی استان خوزستان تصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد از این مبلغ، تخصیص پیدا کرده ولی برای پرداخت کامل کمک‌ها به تخصیص حدود ۷۰ درصد نیاز است.

بر اساس این گزارش، حدود ۳۰۰ روستای خوزستان درگیر سیلاب فروردین ماه امسال بودند که از این تعداد سیلاب به ۱۴۵ روستا وارد شد و در مجموع ساکنان ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار