تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراتع خوزستان، گنجینه ای از گیاهان دارویی
سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: مراتع استان ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارند.

حاجی عالی محمدی سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان  گفت: باتوجه به گستردگی مراتع در استان، راهکار‌هایی برای مدیریت آن‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف مدیریتی و اصلاحی و احیایی با مشارکت بهره برداران وجود دارد.

او یکی از راه‌های مدیریت مراتع را اقتصادی کردن طرح‌های مرتع داری با تکیه بر کشت گیاهان دارویی در استان عنوان کرد و افزود: با کشت این نوع گیاهان، نزولات آسمانی ذخیره و سیلاب‌های مخرب کنترل می‌شوند که به منظور پیشبرد پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده و منجر به بهبود معیشت جنگل نشینان و بهره برداران از مراتع می‌گردد.

عالی محمدی گیاهان دارویی را با ارزش‌ترین تولید جنگل‌های زاگرس دانست و اظهار داشت: گیاهانی از این نوع نقش تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار، حفظ اکوسیستم‌های مرتعی و جنگلی، اقتصاد بهره برداران و اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر دارد.

سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بیان کرد: به همین منظور، براساس یک برنامه اجرایی ۵ ساله در بازه زمانی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳، در ۱۳ شهرستان دارای طرح مرتع داری مصوب که توانمندی کشت گیاهان دارویی را داشته باشند، مقرر شده که سطح زیر کشت این نوع گیاهان به یک هزار هکتار برسد.

این مقام مسئول در پایان گفت: در صورتیکه این برنامه بطور کامل و دقیق اجرایی گردد، طرح‌های مرتع داری به سوی اقتصادی شدن پیش می‌روند و کمک اقتصادی مطلوبی به جوامع محلی و بهره برداران می‌شود.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار