تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۷۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و‌ صنایع جانبی:
گردشگری نیشکر ، منشا تولید درآمد و اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی برای خوزستان است
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و‌ صنایع جانبی در این خصوص اظهار داشت: صنعت نیشکر با ظرفیت های بیشماری که دارد در کنار رونق تولید و ایجاد اشتغال، نقش مهمی نیز در گردشگری خوزستان دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و‌ صنایع جانبی در این خصوص اظهار داشت: صنعت نیشکر با ظرفیت های بیشماری که دارد در کنار رونق تولید و ایجاد اشتغال، نقش مهمی نیز در گردشگری خوزستان دارد.

به گزارش نیشکرنیوز، دکتر عبدعلی ناصری در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه صنایع‌دستی در تهران، با بیان این مطلب گفت: خوزستان یکی از استان های گردشگرپذیر کشور است و در این بین شرکت توسعه نیشکر نیز توانسته از طریق مهیا کردن زیرساخت ها و شرایط اقامتی برای گردشگران و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری صنعت نیشکر، گامی موثر در راستای رونق گردشگری و توریسم استان بردارد.

وی ادامه داد: گردشگری نیشکر ، منشا تولید درآمد و اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی برای منطقه است و می تواند توسعه پایدار را به همراه داشته باشد. احیا زیستگاه های حیات وحش ناصری اذعان داشت : در شرکت های هفتگانه، ایجاد زیستگاههای مناسب برای پرندگان در مزارع نیشکر، شکل گیری اکوسیستم طبیعی و جاذبه های دیدنی از جمله تالاب نیشکر و … فضای مناسبی را برای گردشگران و دوستداران محیط زیست ایجاد کرده است به طوریکه مزارع نیشکر در حال حاضر از معدود زیستگاههای هستند که گونه های پرندگان در حال انقراض همچون دراج درآن زندگی می کنند.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، باحضور سفرای کشورهای خارجی، استانداران استان‌های قزوین و کرمانشاه، فعالان گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، هتلداران، کارشناسان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۳ بهمن در سالن خلیج‌فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه ٩٨۶ شرکت داخلی از مجموع آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، صنایع و تجهیزات وابسته هتلی، شرکت‌های حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی، گردشگری ورزشی، سلامت، دانش‌بنیان‌ها و بوم‌گردی‌ها در کنار هنرمندان صنایع‌دستی حضور دارند. همچنین ۴٣ شرکت به نمایندگی از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز با حضور در این نمایشگاه، محصولات و همچنین قابلیت های گردشگری خود را به نمایش گذاشت. تمرکز اصلی این نمایشگاه‌ها بر استان‌ها است تا با نمایش ظرفیت‌های خود در سه بخش گردشکری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برای سفرهای نوروزی اعلام آمادگی کنند.

:
:
:
آخرین اخبار