تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۹۷۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات فعالیت سامانه‌های بارشی این هفته خوزستان
 اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی ورود دو سامانه بارشی به استان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 در اطلاعیه شماره ۵۷ امروز (۲۶ بهمن‌ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمده است: "ورود سامانه بارشی از اوایل روز یکشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) موجب بارش باران و رعد و برق همراه با وزش باد متوسط تا شدید و بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.

بارش باران در اغلب مناطق خوزستان و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. فعالیت این سامانه اواسط روز دوشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) به پایان می‌رسد.

سامانه بارشی دیگری اوایل روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) سبب بارش باران و رعد و برق همراه با وزش باد متوسط تا شدید و بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن خلیج فارس می‌شود. بارش باران در اغلب مناطق خوزستان به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق و بارش برف در ارتفاعات خوزستان مورد انتظار است. همچنین فعالیت این سامانه تا اواخر روز پنجشنبه (یکم اسفندماه) ادامه دارد.

اثر مخاطره این سامانه‌های بارشی رگبار، رعد و برق و مواج شدن شمال خلیج فارس و بارش برف در ارتفاعات است که توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعد و برق، وزش باد و صاعقه به کار گرفته شود. همچنین رانندگان با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی احتیاط لازم را داشته باشند."

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار