تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۹۷۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان ترخیص بیش از ۱۵۰ خودرو از گمرکات خوزستان فراهم شد
  ناظر گمرکات خوزستان گفت: با توجه به اعلام شرایط جدید توسط گمرک ایران برای ترخیص خودروهای دپو شده، بیش از ۱۵۰ خودرو دپو شده در گمرکات خوزستان امکان ترخیص دارند.

غلامرضا بلوطی میرزا در خصوص آخرین وضعیت خودروهای خارجی دپوشده در گمرکات خوزستان اظهار کرد: گمرک ایران شرایطی برای وضعیت ترخیص خودروهای دپوشده اعلام کرده است و این شرایط شامل برخی از خودروهای دپوشده خارجی در گمرک و بنادر خوزستان نیز می‌شود.

وی افزود: بر اساس آنچه که به ما اعلام شده، خودروهایی که تولید کشور آمریکا نیستند و حجم موتور آن‌ها کمتر ۲۵۰۰ سی سی است اجازه ترخیص از گمرکات را دارند اما خودروهای آمریکایی قطعا اجازه ترخیص ندارند.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: در این زمینه همچنین برای ترخیص خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که در گمرک دپو شده اما تولید آمریکا نیستند، موافقت‌هایی صورت گرفته است و نتیجه دقیق این تصمیم‌گیری به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

بلوطی میرزا ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ خودرو خارجی در گمرکات خوزستان دپو شده است که با توجه به شرایط اعلام‌شده، بیش از ۱۵۰ دستگاه خودرو امکان ترخیص را دارند و باید دید که برای سایر خودروها چه تدبیری اندیشیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران امروز در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده گزارشی ارائه کرد و در این گزارش گفته است: با مصوبه هیات دولت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی موجود در گمرک خرمشهر که تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ برای آن‌ها قبض انبار منطقه صادر شده است، جهت تردد در محدوده منطقه آزاد اروند تعیین تکلیف و ترخیص می‌شوند. به گفته وی ۲۲۷ خودرو در گمرک خرمشهر (منطقه آزاد اروند) قرار دارد که ۱۵۴ دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار