تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۷۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الگویی بهتر از حضرت زهرا (س) برای زن‌ها وجود ندارد
  امام جمعه ماهشهر با اشاره یه ویژگی‌های حضرت زهرا (س) گفت: هیچ کس نمی‌تواند الگویی بهتر از حضرت زهرا (س) برای زنان باشد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی  با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: حضرت زهرا (س) انسان معصوم و پاک از تمام گناهان است و اگر ایشان نبود، همتایی برای امیرالمومنین (ع) پیدا نمی‌شد.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند سیده و سرور زنان دو عالم حضرت زهرا (س) است و این موضوع نشان‌دهنده شخصیت و جایگاه ویژه ایشان است.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: همسرداری، خانه‌داری و تربیت اولاد حضرت فاطمه (س) نشان از شخصیت بی‌نظیر ایشان در طول تاریخ بشریت است.

غبیشاوی با بیان اینکه فداکاری حضرت زهرا (س) در تاریخ بی‌نظیر است بیان کرد: از آنجایی که الگوها نقش بسزایی در مسایل تربیتی و فکری ایفاء می‌کنند، هیچ کس نمی‌تواند الگویی بهتر از حضرت زهرا (س) برای زنان باشد. زنان باید حضرت زهرا (س) را در همه امور سیاسی، فکری و فرهنگی الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز جشنی به مناسبت ولادت ایشان گرفته می‌شود برای این است که این ارزش‌ها به جامعه نشان داده شود و باید عمل و سیرت زنان مشابه با سیره حضرت زهرا (س) باشد.

غبیشاوی بیان کرد: در یکی از کتاب‌ها نقل شده که حضرت زهرا (س) می‌فرماید انسانی می‌تواند بگوید شیعه ما است که به امر و نهی ما عمل کند. بنابراین باید به این موارد توجه شود.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات اظهار کرد: حضرت زهرا (س) تا آخر در کنار امیرالمومنین (ع) بود و زنان جامعه ما باید با تأسی از ایشان و همیشه در صحنه بودن نسبت به انجام وظایف محوله خود اقدام کنند و روز دوم اسفند با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح و شایسته، وفاداری خود را به حضرت زهرا (س) اثبات کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار