تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارک بانوان گتوند در ایستگاه وعده‌ها
 شهر گتوند با جمعیتی بالای ۲۶ هزار نفر به عنوان مرکز شهرستان گتوند از داشتن پارک بانوان محروم است و با وجود پیگیری‌ها و اعتراض بانوان، سهم این قشر به فراموشی سپرده شده است.

 پس از پیگیری فراوان بانوان گتوند سال‌ها قبل قطعه زمینی به مساحت حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع به احداث پارک بانوان در کمربندی غربی این شهر اختصاص یافت تا هرچه سریعتر پارکی در شان و جایگاه زنان ساخته شود اما با گذشت چند سال بلاتکلیفی و رها شدن، شهرداری گتوند این پارک را تکمیل و به پارک محله (ارغوان) تغییرنام داد.

پس از این تغییر نام و احداث نشدن پارک، اعتراض بانوان گتوندی برای محروم بودن از فضای اختصاصی ادامه یافت و تاکنون وعده‌های مسوولان برای احداث پارک بانوان محقق نشده است.

یکی از بانوان گتوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از احداث نشدن پارک بانوان گفت: امنیت از مولفه‌های اساسی رفاه اجتماعی است و بانوان به عنوان سرمایه‌های انسانی نقش موثری در پیشبرد اهداف جامعه دارند لذا توجه به خواسته‌های آنها ضروری است.

مینا اسدنژاد با اشاره به پیاده‌روی شبانه بانوان گتوند در جاده‌ها به جای پارک، افزود: برای امنیت بیشتر در شب برای ورزش بانوان و پیشگیری از حوادث، احداث مکانی مختص ورزش بانوان برای فعالیت، آسایش و ورزش در محیطی خارج از خانه برای این قشر ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برخی از امکانات و تجهیزات موجود در هر شهر  نظیر پارک بانوان شاید در نگاه نخست جزو ضرورت‌ها نباشد اما با تمرکز و دقت بیشتر در آن می‌توان به عمق اهمیت و اثرگذاری آن پی برد.

مشاور فرماندار و مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان گتوند نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سال‌های گذشته زمینی برای احداث پارک بانوان در نظر گرفته شده بود و طرح آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما این مکان به پارک محله (ارغوان) تغییر نام داده شد که پس از افتتاح با توجه به نوع ساخت، امکان استفاده اختصاصی برای بانوان نبود.  

نرگس اسکندری افزود: شهرداری بعد از آن، یک زمین به متراژ یک هکتار در کنار پارک گلستان برای پارک بانوان اختصاص دادند که ساخت آن نیازمند اعتبار است.

وی گفت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان هفته گذشته در کمیسیون امور بانوان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بیان کرد شهردار گتوند درخواست کتبی تامین اعتبار برای احداث پارک اختصاصی بانوان را به اداره کل امور بانوان وخانواده استانداری خوزستان داده و استاندار با آن موافقت کرده است لذا شهرداری باید برای تسریع در تامین اعتبار این پارک پیگیری کند.

مشاور فرماندار و مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان گتوند افسردگی بین زنان، خالی نشدن هیجان دختران و بانوان جوان، روی آوردن به بزهکاری و مهاجرت به شهرهای دارای امکانات تفریحی را از عوامل بی‌توجهی به مطالبات بانوان این شهرستان نام برد.

فرماندار شهرستان گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم احداث این پارک تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش مشکلات روحی و روانی در جامعه بویژه قشر بانوان و پوشش مناسب و حجاب بانوان گتوندی نیاز است پارک بانوان احداث شود تا این قشر با آسایش به تفریح و فعالیت خود بپردازند.

عبدالرضا احسانی‌نیا افزود: استاندار خوزستان نیز از شهردار گتوند به عنوان یکی از بانوان موفق یاد کرد و با درخواست اعتبار برای پارک بانوان گتوند موافقت کرده است.

وی اظهارداشت: تلاش بر این است تا هرچه سریعتر این پارک احداث شود تا یکی از دغدغه‌های بانوان رفع شود.

به گزارش ایرنا نه تنها در شهر گتوند بلکه در صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان و سماله از توابع این شهرستان نیز پارک اختصاصی بانوان احداث نشده است.

پیگیری و رسیدگی به این مطالبه به حق بانوان از سوی اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مربوطه ضروری است.

گتوند از شهرستان های محروم در شمال استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار