تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲‌شعبه اخذ رای در اهواز برای اقلیت‌های دینی
 ۲ شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های دینی برای انتخاب نماینده خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اهواز درنظر گرفته شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اهواز، اقلیت‌های دینی زرتشتیان، مسیحیان، آشوریان و کلدانیان که واجد شرایط رای دادن هستند، برای ثبت نام و دریافت برگ رای در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر با در دست داشتن اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود به شعب ثبتنام مشخص شده مراجعه و در انتخابات شرکت کنند.

شعبه ثابت شماره ۱۴۱۰۰۷۰۰۱ واقع در اهواز- امانیه- خیابان دز- پلاک ۱۰۵- روبه روی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، انجمن زرتشتیان، و شعبه ثابت شماره ۱۴۱۰۰۹۰۰۱ واقع در اهواز- کیانپارس- خیابان ۲۱ غربی- نبش وهابی- روبهروی ورزشگاه شهید فهمیده، انجمن آشوریان برای رای دادن اقلیت های دینی درنظر گرفته شده است.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان اقلیت‌های دینی، برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس، هشت نفر برای کسب پنج کرسی در مجلس رقابت خواهند کرد.

از مجموع افراد داوطلب اقلیت های دینی برای مجلس یازدهم، در مجموع صلاحیت هشت نفر برای کسب پنج کرسی مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تایید شد.اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی کشورمان، پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند که شامل کلیمیان یک کرسی، زرتشتیان یک کرسی، مسیحیان آشوری و کلدانی یک کرسی، مسیحیان ارمنی شمال یک کرسی و مسیحیان ارمنی جنوب یک کرسی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار