تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۹۷۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجتمع دارالقرآن کارون، در نوع خود کم‌نظیر است
استاندار خوزستان گفت: مجتمع دارالقرآن شهرستان کارون، در نوع خود یک کار کم‌نظیر در حوزه فرهنگی و دینی است.
 مجتمع فرهنگی مذهبی دارالقرآن کریم شهرستان کارون،  عصر امروز با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسوولین افتتاح شد.

این مجتمع ۳ طبقه، در مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

دارالقرآن کارون، کم‌نظیر است

غلامرضا شریعتی در حاشیه این مراسم افتتاحیه ضمن تبریک و تهنیت ولادت با سعادت صدیقه کبری (س) به هم‌استانی‌ها و مادران گرانقدر، اظهار کرد: امروز در شهرستان کارون به جهت افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه و شروع عملیات اجرایی بعضی از پروژه‌ها حاضر شدیم.

وی افزود: بهره برداری از فاز اول مرکز فنی و حرفه‌ای، شروع عملیات اجرایی ناحیه صنعتی کارون که انتظار می‌رود تا سال آینده قطعات واگذار شود و با توجه به نزدیکی به شهرستان اهواز ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال و توسعه اهواز خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: بهره برداری از ساختمان دارالقرآن شهرستان کارون یکی دیگر از این پروژه‌ها است که مجموعه‌ای از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و دارالقرآن، سالن اجتماعات و دبیرستان دخترانه صدرا می‌باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ساختمان در کیفیت خوبی احداث شده است و دوستان نیز با یک برنامه ریزی خوب در حال استفاده بهینه از جای جای ساختمان هستند که منشا خیر و اثر خواهد بود و به امید خدا در توسعه فرهنگ قرآنی و سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) در سطح شهرستان و استان اثرگذار خواهد بود.

شریعتی بیان کرد: شهرستان کارون از لحاظ برنامه‌های قرآنی، شهرستان بسیار مستعدی است و از داشتن گروه های قرآنی ممتازی در رشته های مختلف برخوردار است که می طلبید پایگاهی به این منظور احداث شود و اهالی قرآن در یک فضای مناسبی برای حضور در مسابقات بین المللی تکریم شوند.

وی افزود: مقداری اعتبارات نیز برای تجهیز این ساختمان در نظر گرفته شد و در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دادیم، در سال آینده نیز مقرر شده است بخش دیگری از اعتبارات توسط فرمانداری پیگیری و تامین شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به پرسشی در خصوص اختصاص سهم بودجه فصل ۵ به سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بودجه فصل پنجم به دلیل برخی مشکلات در کشور، تخصیص داده نشده است و تنها ۲۰ درصد بوده که مقرر شده و بخش دوم نیز در حوزه عمرانی تخصیص داده می‌شود و چنانچه این بودجه محقق شود، فورا آن را اختصاص می‌دهیم.

تشکیل هیئات اندیشه‌ورز در جهت پیشرفت در امور فرهنگی 

اما حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده نیز در حاشیه افتتاح مجتمع جدید دارالقرآن شهرستان کارون، اظهار کرد: بخش هیئات اندیشه‌ورز در سازمان تبلیغات استان راه‌اندازی شده است که در این بخش فعالین و اندیشه ورزان قرآنی، بانوان، مساجد، هیات و ورزشکاران هر کدام دعوت می‌شوند و با آنها گفتگو و مشورت می‌شود که چگونه می توان این فعالیت‌ها را به نحوی انجام دهیم که اثرات بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در این راستا با برخی گروه‌ها جلسه برگزار شده است که با شنیدن صحبت های آنها راه حل و راهکار استخراج خواهیم کرد.

وی با اشاره به بهره برداری از ساختمان دارالقران امام رضا(ع) شهرستان کارون، افزود: تلاش شده از این ساختمان استفاده خوبی در جهت توسعه کارهای فرهنگی در این شهرستان صورت بگیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان خوزستان بیان کرد: اکنون این ساختمان سه منظوره است که شامل دارالقرآن، اداره تبلیغات شهرستان کارون و دبیرستان دخترانه صدرا خواهد بود.

نبی زاده گفت: فضای تفریحی نیز در بیرون از این ساختمان تدارک دیده شده است که مادران بتوانند فرزندان خود را در هنگام کلاس‌ها و دوره‌ها در آن سرگرم کنند.

وی افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما در کار فرهنگی انجام آن به صورت مردمی است به‌طوری‌که در نهایت ما نقش حامی و کمک‌کننده داشته باشیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار