تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۷۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری مانور سراسری انتخابات در خوزستان
رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مانور سراسری انتخابات در ۶۷ مرکز به منظور آمادگی مجریان یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار داشت: مانور سراسری انتخابات در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل استان صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۴ ادامه می‌یابد.

وی افزود: این مانور به منظور آمادگی بیشتر مجریان برگزاری انتخابات و زیرساخت‌ها برگزار شده و دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت مورد آزمون قرار گرفته و آموزش عملی پرکردن فرم‌ها انجام شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین با اشاره به گزارش تخلفات نامزدها به مراجع قضایی، گفت: مواردی بوده که نامزدها در چارچوب قانون نبودند که به آنها تذکر داده شده است.

وی درباره جانبداری برخی از مسئولان از نامزدها افزود: یک مورد در اهواز، تخلف در زمینه تبلیغات برای نامزدها اتفاق افتاده که به ستاد پیشگیری از قوه قضاییه معرفی شده است.

حسین‌زاده اظهار داشت: فرمانداران پیش از شروع تبلیغات با نامزدها جلسات توجیهی داشته و قوانین و موارد تخلف را برای آنها تشریح کرده بودند و تذکرات لازم را به آنها داده اند.

وی درباره تخلف نامزدها در چسباندن پوستر به دیوارهای شهری نیز گفت: هیات نظارت و فرمانداری‌ها به این مساله ورود کرده و مقرر شده که فرمانداری‌ها پوسترها را جمع آوری کنند.

۳۸۴ نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان نامزد شده اند. که شامل ۱۱۱ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۴ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۴۰ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۳۲ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۳ نفر در رامهرمز؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۱ نفر در حوزه شوش؛ ۱۵ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۹ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل رسیده است.

 خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار