تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همکاری وزارت نفت با ۴ پارک فناوری در راستای مزیت‌های هر استان
در حاشیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت، وزارت نفت چهار تفاهم‌نامه همکاری را با چهار پارک علم و فناوری در راستای مزیت‌های نسبی هر استان منعقد کرد.
 ، در حاشیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با حضور مهندس زنگنه وزیر نفت، دکتر غلامی وزیر علوم و معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت چهار تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه‌ها با شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان، پارک علم و فناوری فارس، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و پارک فناوری خوزستان بوده است.

این تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک در راستای ایجاد و توسعه فناوری‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها، بهره‌گیری هر چه بهتر از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی این مراکز در جهت دستیابی به فناوری‌های حوزه نفت، گاز، بالایش و پتروشیمی و تجاری‌سازی آنها برای رفع نیازهای این صنعت بوده است.

ایجاد و توسعه بستر نوآوری و فناوری جهت شتاب‌دهی به روند دستیابی به فناوری‌های مدنظر صنعت نفت با حمایت از شرکت‌های فناور، ایجاد و توسعه شبکه همکاری فناورانه در راستای هم‌افزایی صنعت نفت، توسعه تسهیل و تسریع معاملات فناوری با ایجاد بسترهای لازم جهت عرضه و تقاضا، ایجاد سازوکار مناسب جهت ارجاع نیازهای فناورانه صنعت نفت و رفع نیازهای مذکور از طریق شبکه شرکت‌های فناور توانمند و برنامه‌ریزی و هم راستا کردن حمایت‌ها از شرکت‌های فناور جهت ایجاد و توسعه فناوری‌های کلیدی و مورد نیاز صنعت نفت از جمله اهداف این تفاهم‌نامه‌ها تعریف شده است.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جلب سرمایه‌گذاران و تسهیل روند تجاری‌سازی در حوزه فناوری صنعت نفت اشاره کرد.

موضوع و زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه، همکاری در ایجاد و توسعه فناوری و اجرای پروژه‌های بومی‌سازی، طراحی مهندسی و مشاوره‌ای با استفاده از
فناوری‌های روز دنیا در خصوص نیازهای صنعت نفت، توسعه و انتقال فناوری در زمینه لوله‌های فولادی مورد نیاز صنعت نفت و گاز از جمله لوله‌های ضد خوردگی با همکاری صنعت فولاد به خصوص شرکت فولاد مبارکه، ایجاد و توسعه فناوری‌های مرتبط با ارزیابی عملکرد، کارایی و افزایش طول عمر تجهیزات و سیستم‌های نصب شده در صنعت نفت است.

ایجاد و توسعه دانش فنی (لیسانس) مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی واحدهای صنعت نفت، استفاده از ظرفیت طرفین برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در جهت توسعه فناوری‌های مورد نظر طرفین از طریق اجرای پروژه‌های کلان، شبکه‌سازی و استفاده از خدمات آزمایشگاهی و صنعتی طرفین در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری، تسهیل در انجام تست تجهیزات، همکاری در برگزاری رویدادهای نوآورانه و فناورانه مشترک، با هدف ترویج و توسعه تفکر نوآورانه در
فرآیندهای مرتبط با صنعت نفت، همکاری و ارائه مشاوره تخصصی در راه‌اندازی زیست‌بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت از دیگر موضوعات این چهار تفاهم‌نامه است.


تفاوت موضوعات تفاهم‌نامه‌های منعقدشده مزیت‌های نسبی هر استان است، به گونه‌ای که موضوع تفاهم‌نامه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه همکاری با فولاد مبارکه و پارک علم و فناوری خوزستان در زمینه همکاری با فولاد خوزستان است.

بر این اساس پارک علم و فناوری فارس با عسلویه در زمینه راه‌اندازی دفتر نوآوری و پارک خراسان رضوی با وزارت نفت در زمینه مبدل‌های صفحه‌ای همکاری دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار