تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۹۷۲۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود ۱۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس در خوزستان
  استاندار خوزستان با اشاره به کمبود ۱۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری، از آمادگی برای تکمیل نقشه راه فوریت‌های پزشکی استان خبر داد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه رونمایی از یک فروند بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۲۷ بهمن‌ماه) در پردیس دانشگاه انجام شد، اظهار کرد: چهار بالگرد امدادی برای خوزستان مورد نیاز بوده که اکنون از دومین بالگرد رونمایی شده است. یکی از بالگردهای اورژانس خوزستان اجاره‌ای است و بالگردی که امروز از آن رونمایی شد، ملکی است.

 وی افزود: دو بالگرد دیگر برای بهبهان و ایذه نیاز است و در صورت تامین هر چهار بالگرد، توان پشتیبانی امدادی و اورژانس خوزستان تکمیل می‌شود. امیدواریم هر چه سریع‌تر و در آینده‌ای نزدیک سومین بالگرد مورد نیاز خوزستان تحویل داده شود تا برای تامین چهارمین بالگرد نیز اقدام کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رسیدگی به بیماران و به ویژه بیماران حاد و مادران باردار، باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود و اورژانس هوایی یکی از پازل‌های اصلی فوریت‌های پزشکی است.

شریعتی با اشاره به کمبود ۱۰۰ پایگاه جاده‌ای و شهری در خوزستان عنوان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای احداث ۵۰ پایگاه جاده‌ای و شهری امضا شد که از این تعداد، ۱۰ پایگاه به بهره‌برداری رسیده است و سرعت در این خصوص کم بوده است. انتظار می‌رود احداث ۴۰ پایگاه دیگر با سرعت بیشتری انجام شود. بهره‌برداری از این پایگاه‌ها هم موجب ایجاد ظرفیت استخدام نیروهای جدید و هم رسیدگی بهتر به بیماران می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: به محض تکمیل و افتتاح این پایگاه‌ها، آمادگی انعقاد قرارداد احداث ۵۰ پایگاه دیگر را داریم تا نقشه راه فوریت‌های پزشکی خوزستان صد در صد تکمیل شود.

وی با بیان اینکه زمان در پزشکی بسیار مهم و حیاتی است، گفت: فوریت‌های پزشکی یکی از ضرورت‌های اصلی و حیاتی است تا بیماران در زمان حاد، سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شوند. نقش فوریت‌های پزشکی بی‌بدیل و بی‌ نظیر است و بعضا تاخیر در انتقال بیماران قابل جبران نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار