تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تندیس جشنواره ملی مهر مادر به داستان‌نویس آبادانی رسید
  داستانی از امین جوکار، نویسنده آبادانی، از میان ۲ هزار و ۶۰۷ داستان رسیده به جشنواره ملی مهر مادر به عنوان اثر نخست معرفی شد.

در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی مهر مادر و پس از آنکه شش داستان از میان تعداد یاد شده به عنوان نامزدهای نهایی جشنواره معرفی و سه داستان برگزیده شدند که عنوان نخست و تندیس این رویداد هنری به نویسنده آبادانی رسید.

 در مجموع ۹ هزار و ۸۱۴ اثر، متقاضی حضور در بخش‎‌هایی همچون «فیلم، شعر، داستان، عکس و پوستر» نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «مهر مادر» شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۷ اثر در بخش داستان به ثبت رسید.

نرگس آبیار، پوران درخشنده، انسیه شاه‌حسینی، محمدجواد جزینی، ابوالفضل جلیلی، جاسم غضبانپور و... داوری بخش‌های مختلف این جشنواره را برعهده داشتند.

استان‌های تهران با ۲۳۸۹ اثر، خراسان رضوی ۸۱۰ اثر، اصفهان ۷۶۳ اثر، فارس ۳۹۳ اثر و البرز با ۳۸۳ اثر پنج استانی بودند که بیش‌ترین آمار شرکت‌کننده را داشتند.

در پی وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و نیاز هموطنان به امدادرسانی و کمک‌های مردمی شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مهر مادر تصمیم گرفت آئین اختتامیه این جشنواره را که قرار بود ۲۶ بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود لغو و مصوب کرد هزینه‌های برگزاری مراسم اختتامیه به مناطق سیل‌زده اهدا شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار