تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صندوق بیمه کشاورزی خسارت سرمازدگی محصولات را پرداخت می‌کند
  رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، خسارت ناشی از سرمازدگی اخیر محصولات باغی و زراعی خوزستان را پرداخت می‌کند.

محمد آلاله  افزود: گروه‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان در بازدیدهای میدانی درحال برآورد خسارت وارده سرما و یخبندان هفته گذشته هستند تا پس از جمعبندی وارد سامانه شده، و نسبت به پرداخت خسارت اقدام‌ لازم صورت گیرد.
وی گفت: کشاورزانی که مزارع آنان بر اثر یخبندان دچار خسارت شده‌اند می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه ای یا بانک کشاورزی درخواست غرامت کنند تا کارشناسان با حضور در مزرعه نسبت به برآورد غرامت اقدام کنند.
وی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان هیچ مشکلی در پرداخت غرامت به کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده‌اند ندارد و این صندوق نسبت به عملی کردن تعهدات خود اقدام خواهد کرد.
رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان افزود:هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وارده به مزارع و باغ‌های خوزستان نشده است و این موضوع به زمان بیشتری نیاز دارد.

هفته گذشته با نفوذ سامانه هوای سرد به کشور، بیشتر مناطق خوزستان هوای صفر درجه سانتیگراد و زیر آن را تجربه کردند.
در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت پاییزه و بهاره رفت که از این میزان۳۸۲هزارهکتار زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته ‌است.

بیمه آتش‌سوزی گندم برای نخستین بار در خوزستان
رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:بیمه آتش سوزی مزارع گندم برای نخستین بار در خوزستان شروع شد.
وی گفت: همه گندم‌کاران خوزستانی می‌توانند محصول خود را در برابر آتش سوزی غیرعمد بیمه کنند.
امسال ۳۸۰هزار هکتار گندم آبی و ۱۶۲هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت رفته و پیش بینی شده حدود ۱.۸میلیون تن گندم تولید شود که از این میزان ۱.۶میلیون تن به نرخ تضمینی خریداری خواهد شد.
 
بیمه نخیلات اول اسفند

آلاله گفت: بیمه نخیلات خوزستان از اول اسفند ۱۳۹۸ با هدف حمایت از نخل‌کاران این استان شروع می شود.
وی از عموم نخلداران خوزستانی خواست نسبت به بیمه کردن محصول خود اقدام‌ کنند تا در صورت بروز خسارت ناشی از آفات ، سیل و کاهش شدید تولید بتوان از آنان حمایت کرد.
در خوزستان حدود ۳۴هزارهکتار نخیلات بارور وغیربارور وجود دارد که از این میزان سطح زیرکشت حدود ۱۶۰هزار تن انواع گونه‌های خرما برداشت می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار