تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغالزایی، ارمغان احداث پایانه فروش آبزیان در کارون
سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: با احداث پایانه حمل و فروش آبزیان در شهرستان کارون برای یک هزار و ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

فتح اله ابوعلی سرپرست اداره کل شیلات استان خوزستان با اشاره به دریافت مجوز و کلنگ زنی احداث پایانه حمل و فروش آبزیان در شهرستان کارون گفت: با احداث و راه اندازی این پایانه، علاوه بر حمل بهداشتی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان، صادرات محصولات به سهولت انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه این پایانه پس از بهره برداری در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با ۶۰ غرفه عمده فروشی فعالیت خواهد کرد، افزود: زمینه ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم نیز فراهم می‌شود.

استان خوزستان بدلیل شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور محسوب می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۶ هزار تن انواع ماهی و میگو شامل؛ ۳ هزار و ۳۱۳ تن ماهیان دریایی، ۱۲ هزار و ۱۹۴ تن ماهیان پرورشی و ۵۰۰ تن میگو به خارج از کشور از جمله؛ کویت، عراق، تایلند و ترکیه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۲ هزار تن افزایش، ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار