تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در سواحل خوزستان
 فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق شدند روز یکشنبه ۲ محموله کالای قاچاق را در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف کنند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: ماموران دریابانی در بازرسی از ۲ شناور تجاری که عازم مناطق ساحلی خوزستان بودند ، سه هزار و ۶۰۰ قوطی کنسرو آناناس ،۸۰۰ بطری روغن و ۲ هزار و ۴۰ بطری شربت خارجی را کشف و ضبط کنند.
وی ارزش این ۲محموله کالای خارجی که از یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود را ۳.۶میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در این ارتباط ۶ متهم به قاچاق کالا بازداشت و برای آنان پرونده تشکیل شد.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسوولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تداوم مبارزه فراگیر با پدیده قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.
ماموران دریابانی خوزستان روز شنبه نیز موفق شدند ۲ چتری حامل ۶۰هزار لیتر گازوییل قاچاق را پیش از خروج این سرمایه ملی ، در منطقه ساحلی ماهشهر توقیف کنند.
گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق ، ۱۰۰هزار فرصت شغلی در کشور را از بین می‌برد.
با وجود اینکه ورود کالای قاچاق به کشور در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است ولی بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز،  سالانه ۱۲ تا ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار