تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۹۷۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی: در زمینه تولید داخل نیازمند تعامل و هم‌افزایی هستیم
 رییس جهاد دانشگاهی و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با یکدیگر دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه تعامل دو مجموعه با هدف حمایت از تولید داخل، گفت و گو کردند.

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در دیدار مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران که امروز دوشنبه ۲۸ بهمن در اهواز انجام شد، با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید داخل در صنعت نفت، اظهار کرد: حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران در موفقیت جهاد دانشگاهی در زمینه ساخت دکل حفاری بسیار موثر بوده و در این زمینه قدردان شرکت ملی حفاری هستیم.

  وی با اشاره به آثار تحریم‌ها بر صنعت افزود: با وجود تحریم‌ها، پژوهشگران جهاد دانشگاهی با تلاش مداوم، بسیاری از اقلام اساسی مورد نیاز صنعت نفت و حفاری، از جمله دکل حفاری را طراحی و ساخته‌اند.

طیبی با اشاره به سفر وزیر نفت به خوزستان و بازدید از خط تولید مته‌های حفاری و رونمایی از دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی، بر ضرورت تداوم حمایت‌های صنعت از تولید داخل با هدف توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تاکید کرد.

سیدعبدالله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز در این دیدار تاکید کرد: خرسندیم که دکل ساخت جهاد دانشگاهی آماده رونمایی است و اکنون اولویت با دکل بعدی است. باید با تعامل و هم افزایی از تولید داخل حمایت کنیم و به سمتی برویم که کل ساختار دکل حفاری در داخل و توسط جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته شود و ما نیز در این زمینه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در مجموعه شرکت نفت و حفاری نیز تحول ساختاری ایجاد شده و از تولید داخلی حمایت می‌شود و در حال حاضر ۱۲۳ هزار قلم کالای اساسی مورد نیاز صنعت حفاری از داخل تامین می‌شود.

موسوی گفت: دکل حفاری نیز از جمله اقلام اولیه و اساسی صنعت حفاری است و لازم است با دقت و با رعایت همه موارد فنی و HSE طراحی و ساخته شود. همه کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا نیز از روز نخست صاحب دانش نبوده‌اند، بلکه حمایت شده و از تولیدات خود استفاده کرده‌اند. در کشور نیز لازم است از تولید داخل حمایت شود، اگرچه مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

طیبی تاکید کرد: ضرورت افزایش اعتماد به تولیدکننده داخلی/ کشور از توان علمی لازم برخوردار است

به گزارش ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز دیدار کرد. در این دیدار بر توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه تولید داخل قطعات مورد نیاز صنعت نفت تاکید شد.

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در این دیدار گفت: فعالیت‌های مشترک جهاد دانشگاهی و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب باید توسعه یابد و این ظرفیت وجود دارد. جهاد دانشگاهی مجموعه خودکفایی است و می‌تواند همکاری‌های خود با صنعت نفت را گسترش دهد.

وی افزود: دانش و توان جهاد دانشگاهی در زمینه تولید قطعات مورد نیاز صنعت نفت اثبات شده است و به همین دلیل لازم است با اعتماد متقابل، به توسعه تولید داخل کمک کنیم. دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور و پژوهشگران جهاد دانشگاهی از توانمندی لازم برخوردارند و تنها لازم است به آن‌ها اطمینان شود.

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این دیدار تاکید کرد: برای حمایت از تولید داخل لازم است انعطاف‌پذیری لازم را در زمینه استفاده از کالای داخل در سیستم صنعت نفت داشته باشیم و به طور کامل آماده حمایت از جهاد دانشگاهی برای توسعه پروژه‌های مشترک هستیم.

سه شنبه، ۲۹ بهمن و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، پروژه‌های مشترک جهاد دانشگاهی و صنعت نفت و حفاری رونمایی و بازدید می‌شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار